Wie weet wat dit voor een postzegels zijn

Hier graag alleen discussies over postzegels uit Canada en Amerika.
Plaats reactie
Roan1000
Verzamelaar

Wie weet wat dit voor een postzegels zijn

Bericht door Roan1000 » 05 dec 2017, 18:13

Wie weet wat voor een postzegels dit zijn en wat de waarde hier ongeveer van is. Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

stuin
Verzamelaar

Re: Wie weet wat dit voor een postzegels zijn

Bericht door stuin » 07 dec 2017, 14:55

Hallo Roan, dit lijken mij zegels uit de verenigde staten van Amerika!
De linker is ongestempeld en mogelijk nog frankeergeldig.
De middelste en de rechter zijn gestempeld met het gebruikelijke vlagstempel, helaas staat er geen datum op afgebeeld, dit is gebruikelijk bij amerikaanse zegels, in Amerika gebruikt men stempels met de plaats en datum links en de vlag rechts.
Het lijkt haast wel alsof de tanding van het rechter zegel anders is dan bij de andere 2.
Ik zie ook een streepje op een tand aan de rechterzijde.
Het linker zegel is prachtig gecentreerd!
Het is president Washington die op het zegel staat afgebeeld.
Het meest gebruikte tarief is 3 cent en dit zijn 1 cent zegels, toch iets schaarser.
Het zijn zegels uit een permanente serie, ze zijn jaren gebruikt.
Hierdoor kunnen er veel varianten zijn, vandaar dat ik de tanding van het rechter zegel iets anders vind, misschien uit een andere oplage.
Misschien ken je een filatelist in jouw buurt die de zegels wat beter kan bestuderen op tandingsgebied.
Wie weet is een van de zegels veel geld waard, dat is vanaf hier niet goed te zien.
Het rechter zegel lijkt meer grijsgoen terwijl de 2 linker zegels meer smaragdgroen lijken.
Het zou goed kunnen omdat de zegels steeds zijn bijgedrukt en er telkens inkt moest worden bijgemengd.
Verf heet in de filatelie inkt.
Misschien kun je via google zoeken op groene washington postzegel, of in de bieb is vast wel een catalogus te vinden waar dit zegel in vermeld staat.
De meest normale zal niet veel waard zijn, maar als je een bijzondere variant blijkt te hebben, kan de waarde veel hoger zijn!
Op het middelste zegel lijkt de streep op de kin ook iets korter te zijn.
3 interessante zegels dus!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 12 dec 2017, 00:55

Als je de tanding bekijkt in de linker en rechter onderhoeken dan lijken de 2 rechter zegels de zelfde tanding te hebben terwijl het linker zegel duidelijk anders getand is. Hier zul je echt een catalogus bij moeten halen om er uit te komen met wat voor varianten of oplages je te maken hebt. Een tandingsmeter is hierbij eigenlijk noodzakelijk, die je bij een postzegelwinkel kunt kopen. Als er nog postzegel winkels zijn, in mijn provincie Groningen is de laatste winkel net gestopt, de eigenaar is binnen. Als de winsten in de postzegelhandel nog verder stijgen zullen ze misschien allemaal wel stoppen.
Nogmaals ik kan vanaf hier de kleur niet exact bepalen en ook de tanding opmeten lijkt niet via het beeldscherm.
Als je het juiste formaat hebt kun je opmeten hoeveel tanden je per 2,5 cm hebt als dat bijvoorbeeld 20 tanden zijn dan deel je dat door 5 en doet dat x 4 is 20:5=4 x 4=16 de tanding is dan 16. zo kun je wat tanding betreft er uitkomen. De tanding meet je aan 4 zijden, vaak hebben de smalle zijden dezelfde tanding en de lange zijden ook, bijvoorbeel 12x13, dat betekent 12 cq 13 tanden per 2 cm.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 14 dec 2017, 02:02

Kijk hier maar eens :
https://www.youtube.com/watch?v=sr0bQU2jeo4
op 6.18 minuten komen er vergelijkbare zegels voorbij,
de ene is 20 cent de ander 150,000. zoveel verschil in prijs voor 2 dezelfde zegels.
Waarbij ik de 20 cent wel erg duur vind voor zo'n simpel zegel.
Kortom onderzoek is nodig.

Plaats reactie