Multilaterale HERTOGPOST Den Bosch 2017.

Hier kun je gezellig kletsen, met elkaar, over postzegels.
stuin
Verzamelaar

Re: Multilaterale Den Bosch 2017.

Bericht door stuin » 26 aug 2017, 12:00

In het maandblad Filatelie nr 8 ( met de deense zegels op de voorkant) is ook een hoekje ingeruimd met info over de Multilaterale, pagina 461 rechterzijde. Tevens vermeldenswaardig is de tentoongestelde collectie van Dr. Albert Louis over de 2e emissie Nederland, met de lang geheim gebleven plaatfout stipje op de "e ".
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 26 aug 2017, 12:11

wat nam ik zelf mee naar huis? een blauwe Multilaterale tas , wat visite kaartjes en catalogi en 1 zegel van Nieuw Zeeland, ongebruikt wat ik eigenlijk niet verzamel, maar gestempeld ben ik niet tegengekomen. Het zegel is gedecentreerd, zonder gom en licht getint aan de boventanding. de kleur is geelachtig groen (iets meer gelig dan op de foto zichtbaar is), watermerk large star. Gekocht voor ongeveer 10% cat.w.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door stuin op 27 aug 2017, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 26 aug 2017, 12:20

Oh ja en wat gestempelde zegels met het gelegenheidsstempel, afbeelding niet mogelijk, de zegels zijn al verspreid in mijn collectie kilowaar en in mijn voorraad poststukken, daar heb ik het nog nooit over gehad denk ik, ik heb een verzameling poststukken, meer een partij, enveloppen die geen meerwaarde hebben om er kilowaar van te maken, het zit in 8 dozen. Oa roodfrankeringen, fdc's en modern en oud door elkaar. Ik heb het al jaren niet meer bekeken, af en toe stop ik er wat leuks bij in.

stuin
Verzamelaar

Re: Multilaterale HERTOGPOST Den Bosch 2017.

Bericht door stuin » 27 aug 2017, 13:02

Het zegel uit Nieuw Zeeland is een 1 shilling, de zegels werden gebruikt ter frankering van een brief naar het buitenland, de eerste uitgiften van dit type zegel waren ongetand, in het begin waren er geen 1 shilling zegels, er werden toen vaak paren van de 6 pence bruin gebruikt als frankering, de bestemming was meestal Engeland. Van boven getoond zegel kon ik enkele jaren geleden een paar kopen postfris in de zelfde geelachtig groene kleur, ex Caspary, garantie dat het tot de mooisten ter wereld behoort, zo niet de allermooiste, ik heb het toen laten lopen, omdat ik gestempeld verzamel...
Laatst gewijzigd door stuin op 08 sep 2017, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 27 aug 2017, 13:14

Om het verhaal nog even helemaal compleet te maken over de Victoria 1 shilling:
Het zegel heeft als perforatie 12 1/2, is uitgegeven van 1864 tm 1872, dit exemplaar is de SG 125, CP A6m (4) cat waarde in NZ$ 800,00 voor mint / ongebruikt. 30 euro heb ik er voor betaald. De SG prijs is dacht ik 360 pond, maar het zegel heeft dus geen gom.
De meest begerenswaardige 1 shilling is er in 2 types, 1, BLAUW en 2, SMARAGD groen, persoonlijk vind ik de smaragdgroen het mooist, vooral in een lichte kleur ( mintachtig groen).

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 27 aug 2017, 15:07

Op het gebied van partijtjes kilowaar was er niet veel aanbod, ik zag een grote doos waar mensen zegels uit konden zoeken, het stond er onaangeroerd. Ik zag ook partijtjes voorverpakte kilowaar aan het eind van de dag was er volgens mij niks van verkocht. Het zag er ook allemaal niet spectaculair uit, het leken me meer restanten toe, niet recent en veel massawaar.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 02 sep 2017, 11:46

Na nog even nagedacht te hebben over M2017 denk ik dat het voor de dubbeltjes verkopers zeker uit kan om een dubbel zo grote stand te nemen bij een volgende beurs. Immers alle stoelen waren constant bezet, dit betekent dat er te weinig doorstroming was, de mensen die er lang zitten kopen elk uur minder zegels, meer stoelen levert zeker meer omzet op en dus winst. Misschien ook een tip voor anderen die graag wat willen bijverdienen met hun hobby, dubbeltjes zegels kosten inkoop minder dan een cent en er is veel vraag naar, meer vraag dan aanbod. Men kan ook een tijdlimiet per klant instellen, dan verkoopt men meer en meer mensen krijgen een kans om deze gewilde dubbeltjes zegels aan te schaffen. Een grotere stand is dan niet nodig wat de onkosten iets drukt.

Rik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rik » 12 jun 2018, 21:55

stuin schreef:Dat heb ik weer...
Foto 1 wachtende mensen bij de kassa.
Foto 2 de entree van de Maaspoort.
Foto 3 Het plein voor de Maaspoort.
stuin, zal ik de foto's effe recht zetten?
Is makkelijker kijken voor de anderen. :lol:
Beheerder van het Postzegelforum

Plaats reactie