nieuw partijtje gekocht !

Hier alle discussies over Nederlandse zegels.
stuin
Verzamelaar

Re: nieuw partijtje gekocht !

Bericht door stuin » 04 apr 2016, 09:46

Ik zie nu dat de vogels, blokken van 6 zijn.Dat laat ik zo. Er zitten ook enkele paren tussen dat zijn zegels met aanhangsel. De cobrazegels heb ik wel in hoekbl v 4 met aanhangsel.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 05 apr 2016, 12:01

Ik maak op het eind wel een opsomming. Ook de dubbele blokken zijn 200 of meer. De driedubbele blokken v vier zijn tientallen.
Ik heb even een pauze ingelast, de tuin behoeft ook wat aandacht. Alle losse zegels en veldelen zijn gestockt. De extra tafel is weer opgeborgen.
Nog uit te zoeken: fdcs pttmapjes en europa in boeken en een doos met zakjes en onafgeweekt.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 06 apr 2016, 21:23

Vandaag heb ik beschreven fdcs jaren 80 &90 verknipt. Daardoor heb ik bodem kwaliteit fdcs veranderd in topkwaliteit onafgeweekt met complete jaargangen. Ik had nog ruim 10 kilo onafgeweekt liggen uit deze jaren, meest voorkomende zegel de Beatrix groen 7, 50.
Goeie kil owaar jaren 80-90 zie ik nooit aangeboden, het zijn altijd restanten. Mijn partij heb ik samengesteld met losse aankopen van de laatste 20 jaar. Zoiets is niet te koop en is ook haast niet meer te maken. Nog elke dag weken mensen postzegels af.terwijl er duizenden kilo's onafgeweekte lage waardes overblijven. Kilowaar is onder gewaardeerd terwijl het het avontuurlijkste onderdeel van filatelie is en het snelst schaars wordende onderdeel !

Rik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rik » 09 apr 2016, 11:34

stuin schreef:Vandaag heb ik beschreven fdcs jaren 80 &90 verknipt. Daardoor heb ik bodem kwaliteit fdcs veranderd in topkwaliteit onafgeweekt met complete jaargangen. Ik had nog ruim 10 kilo onafgeweekt liggen uit deze jaren, meest voorkomende zegel de Beatrix groen 7, 50.
Goeie kil owaar jaren 80-90 zie ik nooit aangeboden, het zijn altijd restanten. Mijn partij heb ik samengesteld met losse aankopen van de laatste 20 jaar. Zoiets is niet te koop en is ook haast niet meer te maken. Nog elke dag weken mensen postzegels af.terwijl er duizenden kilo's onafgeweekte lage waardes overblijven. Kilowaar is onder gewaardeerd terwijl het het avontuurlijkste onderdeel van filatelie is en het snelst schaars wordende onderdeel !
Ja, wat betreft kilowaar, daar ben ik het zeker mee eens.
Helaas wordt het ondergewaardeerd, maar zeker niet door mij.

Ik heb gisterenavond nog een stapeltje kilowaar afgeweekt.
Voor mij is dat echt lekker rustgevend, zo lekker met postzegels bezig zijn.

Heb je nog wat mooie vondsten, stuin?
Misschien weer tijd voor een fototje? ;)
Beheerder van het Postzegelforum

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 09 apr 2016, 21:24

hallo Rik.
ik ben overgeschakeld van een smartfone naar een laptop. gisteren is de boel geinstaleerd maar ik weet niet of ik al een foto kan plaatsen...
misschien met de webcam. maar ik heb ook nog een gave camera dus probeer ik fotoos via de camera te maken, daar zit ook wifi op maar hoe het werkt.. i dont know! de komende dagen zal ik het even uitproberen via de sd card en card reader met een usb in of uitgang.
vandaag heb ik trouwens een klein deel aan een goed doel gegeven. er was een inzameling voor een rommelmarkt van protestanten, ( die lui die onze beelden hebben gesloopt een aantal eeuwen geleden..) GRAPJE MENSEN!!
ik gaf een catalogus van een veilingbedrijf en een zak onafgeweekt ca 1 kilo en een insteekboek propvol zegels. oa uit deze partij. ik had toch zat dubbel. ik heb nog een kleine inkoop gedaan, circa 30 kindervelletjes. ik kocht eerst een aantal op maat zodat ik mijn voorraad iets had geegaliseerd, toen zei ik tegen de verkoper, zal ik de overige velletjes er ook bij kopen, dan ben je er van af, hij zei ja en toen zei ik ok maar dan betaal ik daar iets minder vooor, hij zei nog steeds ja! haha, dus van de te dubbele vellen stopte ik ook enkele in het stockboek meestal recent gulden periode. het is vast een leuke koop voor de koper en misschien een leuke herintreding. de nvph zou dat ook mogen doen. overtollig materiaal an een goed doel geven, dat levert even later weer vraag op naar het vervolg. oops nu vertel ik mijn strategie!
dus dit heb ik niet gezegd...
groetjes eerst!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 09 apr 2016, 21:38

Schoon dingske:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 09 apr 2016, 21:41

i5:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Rik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rik » 13 apr 2016, 12:58

Mooi laptoppie, stuin.
En wel met een Core i5, dat zal lekker soepel draaien :D!
Beheerder van het Postzegelforum

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 13 apr 2017, 01:54

ja dat draait als een tierelier maar ik heb die partij nog steeds niet uitgezocht. pfff. je kunt beter kleine partijtjes kopen.
Ik heb ondertussen nog een verhuisdoos met spul aangeschaft, staat al een half jaar te wachten om geopend te worden maar ja druk druk druk.
ik weet alleen dat het 120,00 kostte maar wat het is??
Van oktober tm december was het een gekkenhuis op marktplaats, sommige advertenties die ik plaatste waren in een minuut verkocht, ik kon er gewoon op wachten. Normaal stop ik altijd in november, voor het eerst verkocht ik ook in december. Het was niet normaal!
sommige dingen gingen 3x over de kop. Wat dat zeg ik natuurlijk niet.
Immers als iedereen stinkend rijk wordt is er niks meer aan om stinkend rijk te zijn.
Maar goed, getoond partijtje, alle ptt mapjes heb ik leeg gemaakt, die lege mapjes gebruikte ik voor verzending van postzegels. De zegels heb ik gebruikt als basis voor mijn nederland collectie, lekker makkelijk alle mapjes zijn genummerd, werkt lekker vlot.
de nieuwere fdcs heb ik in een doos opgeslagen.Gisteren heb ik nog wat blokken van 4 gekocht die precies aansluiten op de stapel blokken van 4 in de partij. schandalig hoe goedkoop, veel blokken van 4 kostten maar 0,20! Ongelooflijk. voor ongeveer 50 series betaalde ik ongeveer 25,00 incl. verzending. Daar kun je ze zelf niet voor drukken.
Als zo/n blok in waarde stijgt van 0,20 naar 0,25 heb je wel 25% winst. ooit zal de prijs zo gedaald zijn dat hij weer stijgt, of wij dat nog meemaken is de vraag maar de hobby is nu heel betaalbaar. Bij de bank krijg je in ieder geval niks.

Plaats reactie