nieuw partijtje gekocht !

Hier alle discussies over Nederlandse zegels.
stuin
Verzamelaar

Re: nieuw partijtje gekocht !

Bericht door stuin » 03 apr 2016, 16:06

Uitgestanste Beatrixen en hoekzegels.

Overigens ben ik bij iemand geweest met een nalatenschap. Ik bood 50, 00 maar de koop ging niet door!
Stuk of 7 davo albums met beginnersspul op plakker.5 stockboekskes ( dit is een internationaal forum!) met dubbeltjeszegels. Het was geen 50, 00 waard. Hij wou overleggen en zou het eventueel later bij me langsbrengen. Maar dat kan niet want dan moet ik weer alles doorspitten of alles er nog in zit. Nou ja dat merkt hij wel als hij contact opneemt.

Mijn partij: ik heb zegels opgesplitst in veldelen, blokken van 4, paren, losse zegels met velrand en losse zegels. Zelfplakkers apart gelegd want die zijn niet verouderings bestendig en ruïneren je boeken. En lage waardes in verkoopboeken gepropt. Alles Nederland.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 03 apr 2016, 16:12

Oh ja ik heb 2 zilveren zegels. Een geoxideerde en een goeie. Zilver oxydeert door zuurstof daarom zijn spiegels altijd geverfd aan de achterzijde.
Er is zoveel flut uitgegeven in de jaren 90. Als je het meldde aan het maandblad dan legde men de info terzijde.De neergang van de filatelie komt ergens vandaan. Het komt niet van de verzamelaars.

Rik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rik » 03 apr 2016, 21:33

Gave informatie stuin.
Waar haal je al die partijen vandaan?
Alleen op marktplaats?
Ik ben er namelijk ook wel geïnteresseerd in een of meerdere partijen... :wink:
Beheerder van het Postzegelforum

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 03 apr 2016, 22:50

Dan moet je een te koop gevraagd advertentie plaatsen. Wat ik ook wel doe is op marktplaats de hoogste prijs vooraan instellen. Maarje moet gewoon geluk hebben. Ik zag een collectie van 4000 euro. Wereldcollectie! Is helemaal niks. Ik heb nog een partij van 950, 00 bekeken, allemaal meuk. Eén op de zoveel is een leuke partij.
Mijn partij is een plezier om uit te zoeken want het is overwegend above average. Hoekblokken van 4 zegels met velrand. Veelal compleet. Nieuwe fdcs geen meuk. Deze week krijg ik nog enkele prachtige zegels binnen. Of volgende week.
Twee uit nieuw zeeland.
Een 6d eerste emissie met Maori-war cancel Onehunu nr 5. En een prachtige 4d rose, de moeilijke waarde. Beide kosten hetzelfde ongeveer 300 $ is 200 euro per stuk. Ik heb ze nog niet gezien. Dat hoeft ook niet. Het is een gerenomeerd adres. Daar kun je de nvph niet mee vergelijken. Ik heb geen hoge pet op van de nvph. Uitzondering is Ronnie Bouscher. Die weet wat kwaliteit is. Ik ook. Als ik bij een gemiddelde nvph ontevreden ben mag ik het terug brengen. Je blijft bezig. Net nog een groningen-a op nr 1 gekocht blijkt een groningen-b te zijn.EDIT: de verkoper was overtuigd dat het een halfrond A was hij had gewoon niet goed gekeken, hij deed zijn best. Ik zei nog tegen hem dat het jammer is dat het jaartal niet leesbaar is (gevlekt) maar hij luisterde niet niet iedereen kan goed materiaal verkopen, het is een vak. Een levensovertuiging.

. Je blijft bezig. Als ik bij rolls een auto koop dan is ie goed punt. Topkwaliteit.
Dat is in de filatelie ver te zoeken. Als ik nvph lid zou zijn dan zou het mn naam beschadigen en dat geldt ook voor de knbf filatelistenbond en maandblad F. Het is een zooitje. Ben benieuwd of ik deze maand mijn maandblad weer op de mat krijg. Ik ben verhuisd en gaf dat door. Al een nummer gemist. Als het ze niet lukt zeg ik mn abonnement op.
Laatst gewijzigd door stuin op 05 apr 2016, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 03 apr 2016, 23:01

Dat stempeltje b ipv a kost me 1000, 00.
Dan had ik beter moeten kijken? Ik zag het direct. Ik was bij die nvpher 2 dagen aan het inkopen. Zijn omzet in die twee dagen excl.ik was 100 euro. En maar goud inkopen van mensen met de kop vol tatoeages dat is nvph waar ik was.
Ik zeur veel omdat het veel beter kán. Ik ben niet dom. Met mij gaat het goed!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 03 apr 2016, 23:08

Rechtstreeks inkopen van particulieren is winwin het bespaart veel geld voor beiden.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 04 apr 2016, 09:08

Insteekboekslopers: ze ruïneren je boek omdat ze lijm loslaten en na een tijdje droogt de lijm op en vallen de zegels spontaan uit het vel of van de rol.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door stuin op 05 apr 2016, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 04 apr 2016, 09:15

Bovenstaande zegels uit oa ongeopende jaarpakketten. Koop je een jaarpakket tussen 1995-2001 maak het pakket dan open bij aankoop.
Sommige zegels blijken vast te zitten en ik trof een kapot vel aan. Ik zou graag positleve info geven maar ik ben bang dat alleen een revolutie onze hobby kan redden.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 04 apr 2016, 09:33

Dit vind ik wel leuk paren blokken en veldelen. Goede kwaliteit en weinig dubbel. De hoekblokken staan niet op de foto. In totaal vond ik...254 verschillende. Een stockboek met 32 blz vol. Sommige blokken hadden geen velrand die liggen op de stapel. Alleen de hoekblokskes houd ik over de rest doe ik weg. Dat is enerzijds dom want nu is het niet compleet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 04 apr 2016, 09:36

Ik zie nu dat de vogels, blokken van 6 zijn.Dat laat ik zo. Er zitten ook enkele paren tussen dat zijn zegels met aanhangsel.

Plaats reactie