linder postzegel bladen

Hier alle discussies over Nederlandse zegels.
Plaats reactie
Heleen
Verzamelaar

linder postzegel bladen

Bericht door Heleen » 18 feb 2016, 18:00

Dag allemaal

Ik ben Heleen en ben sinds nu aangemeld als lid.
Helaas heb ik lindner postzegelbladen 1967-1973-1980-1981-1982-1983-1984 en 1985 dubbel.
Nu ben ik op zoek naar postzegels vanaf 1852 t/m 1962 en 2004 t/m 2015 van Nederland.
Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Heleen

stuin
Verzamelaar

Re: linder postzegel bladen

Bericht door stuin » 18 feb 2016, 18:12

Hallo Heleen.
Welkom op het forum!
2004-nieuw dat is redelijk schaars.
De oudere zegels zijn makkelijk verkrijgbaar.
Zoek je gestempeld?
Misschien zit er een pzh in je buurt?
Of is er een pzbeurs bij je in de buurt?
Dan kun je daar eens langs gaan.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

Heleen
Verzamelaar

Bericht door Heleen » 19 feb 2016, 10:19

stuin schreef:Hallo Heleen.
Welkom op het forum!
2004-nieuw dat is redelijk schaars.
De oudere zegels zijn makkelijk verkrijgbaar.
Zoek je gestempeld?
Misschien zit er een pzh in je buurt?
Of is er een pzbeurs bij je in de buurt?
Dan kun je daar eens langs gaan.
Dag Stuin
Ik dacht via deze weg postzegels te ruilen.De postzegel beurs hier bij mij in de buurt die kraakt mijn postzegelalbums tot de grond toe af.En dat is niet leuk.Ik heb die boeken gratis van iemand gekregen.Dus vandaar dat ik hier probeer postzegels te ruilen. Ik hoop dat er iemand is die lindner bladen nodig heeft.

groetjes Heleen

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 19 feb 2016, 11:02

In de periode 1963-1996 werd er veel verzameld. Men kocht van alles veel dubbel. Voor de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Vooral begin jaren 70 was het een gekkenhuis. Men stond bij nieuwe uitgiftes in de rij in het postkantoor om complete vellen van 100 te kopen.
Die periode heeft nu nauwelijks waarde.
Je hebt een begin van een verzameling gekregen en dat is een leuke start.
Bewaar je bladen voor betere tijden.2x per eeuw ishet een gekkenhuis in de filatelie. Nu niet.
Het is rustig. Er zijn momenteel meer verkopers dan kopers. Je kunt nu voor weinig, aanvullingen kopen.
Als je wilt ruilen dan kun je toch het beste naar een beurs gaan om er mensen te leren kennen. Die kennissen zullen wel met je willen ruilen.
Als je kennissen hebt kun je een zegel 10x dubbel kopen voor een prikkie. Los is veel duurder. Die ruil je dan voor 10 verschillende met je kennissen.
Om te kunnen ruilen zul je mensen moeten leren kennen. Kijk op een beurs wie aanloop heeft. Dat is altijd een geschikt persoon. 99% is ongeschikt. Die balen van de slechte tijden en hun veel te grote voorraad.
Probeer er een beetje tussen te komen en kijk hoe het wereldje werkt.
Jaren 63-96 is niet schaars en is bijna niet in te ruilen op dit moment. Maar dat komt wel weer!
Of stap op een handelaar af en vertel wat je wilt. Die kan dan een geschikt aanbod doen voor ruilmateriaal. Die weet wat gevraagd is en zo kom je aan goed ruilmateriaal.
Dan komen mensen op jou af en hoef je niet op hun af te stappen.
Op dit forum wordt nau-we-lijks geruild.
We wisselem hier info uit en helpen elkaar een beetje opweg.
Veel succes gewnst.
Shirly
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

Heleen
Verzamelaar

Bericht door Heleen » 19 feb 2016, 17:39

stuin schreef:In de periode 1963-1996 werd er veel verzameld. Men kocht van alles veel dubbel. Voor de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Vooral begin jaren 70 was het een gekkenhuis. Men stond bij nieuwe uitgiftes in de rij in het postkantoor om complete vellen van 100 te kopen.
Die periode heeft nu nauwelijks waarde.
Je hebt een begin van een verzameling gekregen en dat is een leuke start.
Bewaar je bladen voor betere tijden.2x per eeuw ishet een gekkenhuis in de filatelie. Nu niet.
Het is rustig. Er zijn momenteel meer verkopers dan kopers. Je kunt nu voor weinig, aanvullingen kopen.
Als je wilt ruilen dan kun je toch het beste naar een beurs gaan om er mensen te leren kennen. Die kennissen zullen wel met je willen ruilen.
Als je kennissen hebt kun je een zegel 10x dubbel kopen voor een prikkie. Los is veel duurder. Die ruil je dan voor 10 verschillende met je kennissen.
Om te kunnen ruilen zul je mensen moeten leren kennen. Kijk op een beurs wie aanloop heeft. Dat is altijd een geschikt persoon. 99% is ongeschikt. Die balen van de slechte tijden en hun veel te grote voorraad.
Probeer er een beetje tussen te komen en kijk hoe het wereldje werkt.
Jaren 63-96 is niet schaars en is bijna niet in te ruilen op dit moment. Maar dat komt wel weer!
Of stap op een handelaar af en vertel wat je wilt. Die kan dan een geschikt aanbod doen voor ruilmateriaal. Die weet wat gevraagd is en zo kom je aan goed ruilmateriaal.
Dan komen mensen op jou af en hoef je niet op hun af te stappen.
Op dit forum wordt nau-we-lijks geruild.
We wisselem hier info uit en helpen elkaar een beetje opweg.
Veel succes gewnst.
Shirly
Dag Shirley
Bedankt voor de informatie. IK ga wel eens informeren bij een handelaar.
groetjes Heleen

Plaats reactie