Bitcoins verzamelen.

Hier kun je over van alles en nog wat discussiëren, zolang het maar niet over postzegels gaat!
stuin
Verzamelaar

Re: Bitcoins verzamelen.

Bericht door stuin » 11 dec 2017, 00:16

vervolg: vanavond om 12 uur begint de optiehandel in futures (opties) in Chicago, dit is een verandering van de markt in crypto munten, de prijzen gaan omhoog of omlaag denk ik.Dat komt even dom over, maar dat er niks gaat gebeuren is uitgesloten.
Ik ben dus grotendeels uitgestapt, de gevolgen: uitstappen kost niks , instappen kost wel iets, namelijk er zijn aankoopkosten.
Als de prijs stijgt of daalt, ik stap vanzelf weer in, zijn de koersen hoger dan maakt dat weinig uit, instappen kan op elk moment tegen elke prijs, zoals gemeld, je moet altijd klein instappen. Dalen de prijzen dan kan ik ook weer instappen, dat is momenteel wat gevaarlijker, bij dalende prijzen moet ik eigenlijk wachten tot de bodem van de daling is bereikt. Immers een bubbel kan ook barsten, maar ook dan kun je prima instappen!! Elke bubbel die barst is in een tijdsbestek van 3 jaar altijd weer hersteld, de internetbubbel, de huizenbubbel, noem maar op. Het risico is altijd aanwezig dat de koers langzaam blijft dalen, stap je dan in dan duurt het wat langer voor je je winst hebt maar dat er weer winst komt staat vast, de coins zijn de grootste uitvinding in eeuwen, sinds de uitvinding van het wiel volgens sommigen, volgens anderen sinds de uitvinding van landbouw.
Daar ben ik het mee eens al weet ik niet wat we hebben aan een peer to peer blockchain technology op basis van decentrale confirmaties. Stap nooit in met bedragen die je niet kunt missen. Vroeger, in filatelistisch betere tijden kocht ik zegels altijd per 4 in, vaak grootschalig, dus zat ik wel eens krap en dan verkocht ik een kwart, had ik van alles toch nog 3 over!
Ook nu ben ik met een verzameling bezig, Nederland postfris alles 4x bijvoorbeeld, daar ben ik een ruim jaar geleden mee begonnen.
Ik heb nu ongeveer 1940-2001 al bijna compleet. x4. Bied iemand me dit als 5e aan dan daalt mijn inkoopprijs gigantisch, ik kan het dan weer verpatsen via de gebruikelijke kanalen.Ik verzamel het ook in blokken van 4, daar ben ik minder ver in. ik denk dat ik daar ongeveer 30-40% compleet in ben.Nog genoeg te verzamelen dus!
Een kwartier geleden is de handel in futures ofwel opties begonnen, laterssssssssssssssssssssssss!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 14 dec 2017, 12:08

nou halve week verder, en ik sta weer op 6% winst, niet moeilijk want alle prijzen stijgen. Wel moeilijk om weer in een munt te stappen, de prijs is bijvoorbeeld 2-300 % hoger dan voorheen.Het is echt gokken en dat pakt de laatste 2 dagen weer goed uit.
Ik heb momenteel weer 50% in cash, een goede uitgangspositie en het halveert het risico. BitcoinCash was vandaag de winstbrenger, stond een tijdje stil, ik had er veel geld in (33%) vandaag deels verkocht. Door de hogere minimum aankoopbedragen heb ik weinig munten. 1 munt die ik had uitverkocht en waarvan ik 10 euro overhield, staat nu op 15 euro, onverkoopbaar, minimum verkoop bedrag is 20,00 mogelijk stijgt deze door tot 20.Alle andere munten die ik uitverkocht op 10 euro na staan op 30% winst of meer, in 4 dagen tijd. Maar de klap naar beneden gaat ooit komen, staat vast.Ik zit 50% in cash maar beter zou 80% zijn, maar ja dan verdien je niet veel. Dus je hebt coins en de prijs, de coins zijn de toekomst, staat vast. De prijs is punt 2 die gaat ooit flink inklappen ook dat staat vast. Het blijft een spannend avontuur!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 15 dec 2017, 11:16

Zo richting het einde van het jaar en vooral ingegeven door de slechtlopende site heb ik besloten het grootste deel weer terug te storten naar de bank. Ik heb mijn gehele investeringsbedrag eruit en heb mijn winst van 26% laten staan.
Doordat het minimum aankoopbedrag 10x hoger is momenteel, zou ik met mijn strategie, ook het investeringsbedrag 10x moeten verhogen om normaal door te gaan. Gekkenwerk. De prijs kan immers inklappen.
Ik heb weinig geld op de site zodat ik niks kan kopen, ik kan nog 2 munten verkopen als ik wil, de andere munten zit een bedrag in die te klein is om te verkopen. Ik laat mijn winst staan tot betere tijden. Ik zie wel.
Doordat men verkeerde keuzes maakte zijn nu alle klanten ontevreden.
Grote beleggers kunnen gewoon handelen, als de site niet overbelast is en de coins niet zijn uitverkocht wat momenteel toch meestal het geval is, maar die grote beleggers zijn beter uit bij andere sites vanwege de relatief hoge kosten die 'mijn' site hanteert dus aflopende zaak zou ik zeggen. Een maand terug was men de hoogst aangeschreven site, nu plaatst iedereen negatieve beoordelingen over de site. Gelukkig heb ik mijn investering weer retour.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 22 dec 2017, 07:12

Bitcoin is flink dalende, die bepaalt de markt. Tijdens de daling breekt de prijs telkens door eerder bereikte bodems, dat is nieuw.
Eerder steeg bitcoin en daalde iets, dit was dan de nieuwe bodem dan steeg het weer en bereikte een hogere bodem etcetera.
Het volgende kritieke punt ligt op ongeveer 11.500 euro, als hij door deze bodem breekt gaan we weer naar de 10.000.
Positieve uitschieters zijn er niet bij de bitcoin.De koers is nu 12 379. Het hoogste punt was rond de 17000 euro.
Ben ik dan toch op het juiste punt uitgestapt?
Sommige coins gingen nog flink omhoog toen ik vorige week besloot mijn investering er uit te halen.
Ik kon niks kopen door overbelasting van de site, per 5 uur had men 3 minuten coins te koop en was dan weer uitverkocht.
Veel coins staan nog hoog geprijsd maar de marktleider is ingeklapt.
Een betaling met de bitcoin kan 2-3 dagen duren, dat is te langzaam voor de toekomstmunt, Visa kan 500.000 betalingen per minuut aan bij wijze van spreken, bitcoin circa 8.
Mijn winst heb ik nog geinvesteerd, ik had wat munten verkocht op 10 euro per munt na, ze stegen tot boven de 20 euro en ik heb ze verkocht, dat was wel 100% winst in een week. Gisteren heb ik weer wat litecoin gekocht want alleen cash na de verkoop levert niks op.
De laatste dagen heb ik weer 3-4 % verloren, dit zal nu oplopen door de algehele daling die nu gaat komen.
Doordat ik niet op het juiste moment kon bijkopen ben ik winst misgelopen.
Bijvoorbeeld PIVX stond op 6,99 wilde ik kopen maar de site was uitverkocht, toen ik kon kopen stond PIVX al op ruim 9,00 dus liet ik dit overgaan, zo ging het met veel munten, het steeg voor ik kon kopen.
Ik heb nog cash maar teweinig om te kopen doordat het minimum aankoopbedrag is verhoogd.
Ik denk dat het tot half januari gaat dalen, het is nu bloedlink.
Ik laat nu alle op zijn beloop en ik zie in januari wel hoe het er voor staat.
Een oude beurswijsheid zegt je moet kopen als het bloed door de straten vloeit, zover is het nog niet. De daling gaat te langzaam nu, maar de angst zal uitbreken en mensen gaan hals overkop verkopen vermoed ik.
Velen stapten in bij 10.000, dat betekent dat de koers 11.000 moet zijn om de kosten eruit te krijgen bij verkoop.
Ik besloot dus uit te stappen, mijn investering heb ik terug, ik heb veel lol en spanning en sensatie meegemaakt met de coins, maar het is en blijft een bubbel, echte waarde hebben de coins nauwelijks . de prijs wordt psychologisch bepaald, heel interessant.
Mijn kennis zit nog dik in de coins, sommige staan op dikke winst maar of hij gaat uitstappen is de vraag, sinds mijn uitstap zijn zijn munten nog 10-30% gestegen, ik lijk dom en hij lijkt slim, ik met mijn beleggers instinct en hij met zijn gokkers instinct.
Niemand weet hoe het afloopt, ik investeerde klein, hij groot.Ik sta op de gewenste winst van 25%, hij zeker op 300%, mits hij deze week was uitgestapt. Zolang je aan de roulettetafel zit, is niks zeker.De bitcoin kan ook zakken naar 3000 euro, we will see!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 22 dec 2017, 08:20

Bitcoin is weer door de bodem gebroken , 11500 was de bodem de prijs is nu 11.104, nu kan het hard gaan! ( of niet).

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 22 dec 2017, 19:19

Alle munten staan in de min, Bitcoin stond zelfs even onder de 10.000 maar staat nu weer iets hoger op 11.148.
Is het een bloedbad?
Nee, want het gaat te geleidelijk en veert weer wat op, bij een bloedbad veert het niet meteen op,
de bubbel bestaat nog. Op internet wordt veel gezocht naar info, de kunst is om onpartijdige realistische info te vinden.
Zo is er veel info op YouTube, je neemt het makkelijk in je op, maar de gemiddelde expert daar is een schooljongen die zijn eigen kanaaltje heeft om mee te spelen. Altijd gekleurde info, vaak moet je weer instappen van hen, want immers ze hebben zelf geld in bitcoin zitten.
Dan kun je beter naar POSTZEGELFORUM.COM gaan, daar krijg je altijd kritische afgewogen coin info!
Gisteren las ik een stukje geschreven door Royce Tostram, een oude bekende analyticus die al analyseert sinds de 70's.
Hij voorspelde deze crash, min of meer, hij zag de bodem die werd doorbroken, hij had gelijk.
Maar hoe nu verder? Dat weet Royce niet want hij beschikt over weinig nieuwe data, de crash is net nieuw en technische analytici kijken altijd naar het verleden maar door de trendbreuk zijn de oude gegevens niet meer relevant.
Net als bij de huizencrisis, tulpenbubbel.
Het is weer helemaal opnieuw beginnen met gegevens. Velen stapten deze maand in en zij hebben de grote verliezen te dragen.
Je moet maar tegen de spanning kunnen dat je niet op winst maar op verlies staat. Veel beleggers zijn eigenlijk gokkers en hebben geen financiele inzichten. Niet Jan met de pet, die is niet ingestapt maar bijvoorbeeld jongelui met $$ tekens in hun ogen.
Daarom waarschuwde ik altijd, stap alleen in met het geld wat je kunt missen, want er is niks zeker.
Theoretisch zou ik nu weer in kunnen stappen, ik deed het eerder, ik stortte geld bij kocht laag en verkocht weer hoger.
Maar er is een nieuwe situatie die het allemaal wat moeilijker maakt.
Punt 1 de futures, er kan gespeculeerd worden op prijsdalingen van de bitcoin, als iedereen gokt dat de prijs omlaag gaat , gaat de prijs omlaag, dat zijn futures. Ze manipuleren de markt met een hefboomwerking als bij aandelen opties.
Simpel gezegd, voor de prijs van 1 bitcoin kun je de prijs van 100 bitcoin omlaag halen.
Punt 2 een groot deel van de beleggers is nieuw, zij hebben verloren doordat men geen kennis van zaken had, men stapte in toen de prijzen hoog waren en stapte uit toen de prijs laag was, dit leidt tot een krimp van het aantal kopers.
Punt 3 de volatiliteit, die is verminderd.
De inzichten in bitcoin zijn veranderd, de munt is traag en duur in gebruik.
Er is veel geld verdampt, al met al zie ik herstel langzamer ontstaan dan voorheen.
Volgende punt de belasting, het is makkelijker om uitgestapt te blijven tm 1 januari, dat scheelt in de belasting aangifte, je hoeft niks in te vullen over coins want je hebt ze niet.
Vandaag staan alle munten in de mi, er is nog geen keerpunt, ook dat staat opnieuw instappen in de weg.
Kortom ik stap zelf weer rond half januari in, mits de beurswebsite weer naar behoren werkt, dus gewoon kunnen kopen en verkopen, wat nu niet kan, mogelijk hebben beurzenn ook klappen opgelopen en ze kunnen ook failliet gaan, de oorsprong ligt toch ook vooral bij gokkers ipv bij beleggers.
Nerds zijn ict-ers, geen beleggers, eigenlijk weten ze niks over crypto alleen weten ze hoe het werkt, maar een automonteur weet ook hoe een auto werkt maar is daardoor nog geen goede belegger, beleggen is een vak.
Doet me allemaal denken aan een oude politieserie op tv waar de politieagenten 's morgens gebriefd werden over het werk van de dag, een oude agent beeindigde de briefing altijd steevast met, be careful en daar eindig ik vandaag ook mee, be careful.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 22 dec 2017, 19:51

Het allerlaatste nieuws is dat er schijnbaar geen aankopen meer mogelijk zijn op de website, dit is een shock!!!!!!!!!
Alleen verkoop is nog mogelijk al heb ik het nog niet voor elke munt gecontroleerd.
De inkoop pagina is weg. Het zou me niks verbazen als de hele site failliet gaat, men brengt in ieder geval veel onrust.
Bedankt God dat ik ben uitgestapt, vandaag nog enkele tientjes terug gestort op de bank.
We hadden het kunnen weten, het zat al niet goed de laatste tijd.
Als je nu klikt op de pagina waar je voorheen kon kopen , daar staat nu dat verkopen via de wallet moet. veel mensen hebben een eigen wallet, nu moet men eerst storten op de websitewallet. Maar op deze pagina hoor je dus te kunnen kopen maar de betreffende gegevens staan er niet meer.
Dit is niet sterk van de site, dat verkoop deel kan ik nog begrijpen, veel mensen kopen elders en verkopen dan via de website waar ik op zit. Veel werk en weinig verdienen denk ik. Maar hoe kun je nu nog coins kopen! Er is geen kooppagina meer?
Wat ben ik blij dat ik uitstapte. Het ging bij mij niet om veel geld maar het ging me wel om het rendement wat hoger moest zijn dan mijn bank mij betaalt op mijn spaarrekening, ik ben met de hakken over de sloot, ik ben er geen miljonair mee geworden maar ik heb toch op dit moment mijn doel voor dit jaar bereikt. Wat heb ik weer een geluk.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 22 dec 2017, 20:09

Ondertussen , nu enkele minuten later is er weer de mogelijkheid om gewoon te kopen, de ontwikkelingen gaan snel.
edit, alles is wel uitverkocht, de site heeft geen voorraad maar daar was ik al aan gewend geraakt, dus eens per circa 5 uur kun je weer 5 minuten kopen ongeveer, dan is alles weer uitverkocht.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 23 dec 2017, 06:49

Ondertussen ben ik weer opnieuw in de Bitcoin gestapt, hoe flexibel moet je zijn!
Uiteraard , door de door mij gehanteerde strategie, met het kleinst mogelijke bedrag.
Nu weer afwachten, ik kocht op ongeveer 12.375
Als de prijs daalt naar een nieuw dieptepunt koop ik bij.
Niet op het dieptepunt maar net na het dieptepunt, net als nu.
Andere coins laat ik even voor wat het is.
Het nieuws over bitcoin is negatief dus een koopje.
Er komen nieuwe technieken aan om de bitcoin sneller te maken, ontwikkelingen gaan door.
Alvast prettige feestdagen gewenst!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 19 jan 2018, 09:40

Dit verhaal is nu wel ongeveer klaar.
Het is telkens een herhaling van zetten.
Kopen als de prijs laag staat, zoals nu, bitcoin 9500,00
Verkopen als het hoog staat.
Alleen instappen met geld wat je niet nodig bent.
Spreiden over verschillende munten.
Ook spreiden in tijd, koop niet te veel in 1 keer.
Houd een deel van je geld in cash achter de hand voor prijsdalingen.
Stap in een munt met een zo klein mogelijk bedrag.
Doe je eigen onderzoek.

Plaats reactie