Bitcoins verzamelen.

Hier kun je over van alles en nog wat discussiëren, zolang het maar niet over postzegels gaat!
stuin
Verzamelaar

Re: Bitcoins verzamelen.

Bericht door stuin » 27 nov 2017, 21:38

Nog even aan afbeelding van de koersgrafiek van Bitcoin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 27 nov 2017, 21:42

wat mij vooral opvalt is de stabiele periode van 2014 tot begin 2017. Volatiliteit is niet gegarandeerd, de koers kan maar zo 3 jaar stabiel zijn!! Als je in zo'n periode je geldin coins hebt met een klein verlies moet je kiezen, of je verlies nemen ( wat velen doen en daardoor gaat de prijs verder omlaag) of lang wachten. Daarom investeer nooit meer dan dat je kunt missen!!!!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 27 nov 2017, 22:01

Waar ik me wel zorgen om maak is dus het oude jaar, wat gaat er gebeuren??
Bij banken werkt het denk ik net zo als bij deze munten, een bank moet op 31 de boeken opmaken.
De vraag is durft een bank uit te komen voor de beleggingen in crypto's of niet!
Wil men er "niks mee te maken" hebben dan moet men voor 31 12 verkopen om ze uit de boeken te houden.
Wil men er wel wat mee te maken hebben "officieel" dan kan er een run ontstaan, een zogenaamde eindejaarsrally!
Voor de Rabo maakt het niks uit, die hoeft geen boeken te overleggen, maar andere, beursgenoteerde banken wel.
Verkopen grote instituten de crypto's op 31-12, dan kopen ze weer in op 1 januari, net als ik, op 31 12 probeer ik niks te hebben.
Maar de markt gaat het allemaal bepalen, misschien koop ik op 31-12 nog extra in, het gaat spannend worden op het eind van het jaar!
als de prijzen stijgen zit ik goed, mijn munten zijn dan meer waard, als de prijzen dalen, koop ik veel koopjes bij. Winwin!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 29 nov 2017, 21:14

Er is weer een dikke crash!
nieuwe instappers zijn vaak bang dat de bubbel barst.
Bitcoin was op het hoogste punt en toen werd er een grote partij verkocht, de prijs ging voor 1 minuut naar 50%, even later was de prijs weer hoog en herhaalde dit nog 2-3x, toen kwam de angst en daalde de prijs een dikke 1000 euro.
Maar, rakkers, ik was hier op voorbereid, u kent mij. Ik heb al weer enkele mi=unten bijgekocht, niet veel maar een beetje, de rest koop ik later bij, de val is nog bezig, het laatste nieuws is hier het eerst, nieuws heet van de naald.
ik ga weer snel kijken naar de prijzen, ik kom er later op terug uiteraard.
Postzegelforum.com be the first to know!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 29 nov 2017, 21:37

leuke bitcoingrafiek:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 29 nov 2017, 21:43

De bitcoingrafiek geeft nul euro aan!
Dit is een vertekend beeld. Komt door grote verkopen, momenteel veel grote verkopen.
Dit is een weekgrafiek, daar zie je de gemiddelde situatie, op de uur grafiek zag ik die grote verkopen elke paar minuten.
Ik laat deze grafiek zien omdat het schokkend is de prijs is hier dus nul euro.
Dat zorgt weer voor angst en angst zorgt voor paniekverkopen, heel interessant allemaal, ik geniet volop.
De beginnersfouten maakte ik een half jaar terug met kleine bedragen, je zult maar groot zijn ingestapt op het verkeerde moment!!
Stap altijd heel klein in en als de prijs daalt, koop bij , als mij net een paar minuten geleden, de laatste aankopen zijn nu al weer in waarde gestegen, al kan dat zo weer dalen. Lekker spannend vandaag!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 05 dec 2017, 10:25

Zo in de richting van het oude jaar, heb ik besloten om wat geld uit de investering te halen.
Ik sta op 22% winst, van de 22% heb ik nu 20% opgenomen, als voorlopige definitieve winst van het afgelopen half jaar, dus terug gerekend naar een heel jaar is de winst 40%.Ruim 40x meer dan dat de bank mij betaald op mijn spaarrekening.

Veel munten staan momenteel hoog geprijsd, het is mij teveel gekkenwerk om ze nu te kopen. Ik ben ook bewust aan het afbouwen, volgend jaar kijk ik wel weer verder. Komt er een koopje voorbij dan stap ik wel weer in, maar menig coin staat nu 100-500% hoger dan 1-2 maand terug, er is sprake van een rally omhoog. Er is nauwelijks iets goedkoops te vinden, alles is hooggeprijsd, mede door duizenden nieuwe instappers in alleen al Nederland. Bitcoin staat op ruim 10.000 euro.
Toch kun je als nieuwkomer instappen, mits je klein instapt, gaat de prijs omlaag dan kun je groter bijkopen. Wie nu all-in instapt gaat verliezen, bijna zeker. Een deel van de nieuwkomers zal weer uitstappen, waarna er weer koopjes ontstaan.
Zelf ben ik vooral studerend bezig geweest, heb alles uitgeprobeerd, hierdoor heb ik een relatief lage winst geboekt, al is 40% per jaar behoorlijk. Had ik gewoon gekocht en laten staan dan had ik zeker ook 100-200-tm 500% winst gepakt.
Ik heb nu nog 8 verschillende coins waaronder bitcoin, bitcoin-cash en Litecoin. En ik heb er nog maar kleine bedragen in zitten, ik heb van mijn investering van 80% nu ruim de helft in cash, voor noodgevallen.Het staat er safe voor, vandaar ook mijn opname van wat winst, het schaadt mijn totale investering niet, een deel cash voor noodgevallen is een must, de koopjes die er soms zijn die maken de winst.Cash is telkens de redding bij grote dalingen.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 07 dec 2017, 20:12

Door de drukte op de website, er zijn duizenden nieuwe beleggers ingestapt, heeft men een tijdelijk nieuwe regel ingesteld, deze regel was al eerder ingesteld, het minimumaankoopbedrag is verhoogd om de site te ontlasten.
Voorheen kon je instappen voor ongeveer 15 euro, deze week werd dat verhoogd naar 20 euro, even later naar 30 euro en nu, is het minimum aankoopbedrag lieftst 150 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar kan ik niet echt mee uit de voeten.
Momenteel als gebruikelijk is de koers van Bitcoin flink gestegen, 1 bitcoin kost nu 13.500!
Maar andere coins zijn aan het dalen, i zou graag wat coins bijkopen maar een eerste aankoop van 150 euro is wel heel hoog, te hoog voor mij.
Als ik een munt koop voor 150,00 en de prijs daalt dan zou ik 250,00 bijkopen maar daalt de munt nog verder dan zou ik met mijn strategie weer 400,00 of meer moeten bijkopen.Dat gaat in de papieren lopen.
Straks stapt een aantal beleggers weer uit omdat de prijs vanzelf weer een keer inklapt.
Het wordt gevaarlijker, mede omdat een oude wijsheid zegt, waar de gewone man/vrouw zijn/haar geld in heeft, dat gaat naar beneden, kijk maar naar de huizencrash, elke werkloze had een koophuis, mede gepusht door woningbouwverenigingen, je was gek als je geen huis kocht, van de overwaarde kon je ook nog een mooie auto voor de deur parkeren. Ik kocht geen huis. De prijs kreeg een grote klap naar beneden. Velen kwamen in financiele moeilijkheden, waarbij ook veel ouderen in de problemen kwamen.
Op dit moment wordt bitcoin ook massahysterie. Wie 2 week terug instapte staat nu op ruim 30% winst, wat bitcoin betreft.
Ik wacht tot het weer wat rustiger wordt en de minimum prijs per aankoop weer normale proporties aanneemt. Ik laat me niet dwingen grotere bedragen te investeren dan de bedoeling is, hoewel..., grapje.
Ik zou ook mijn limieten moeten verhogen, het risico gaat dan ook toenemen, daar is het me niet om begonnen.
Ik doe het voor de lol.
Vandaag ook in het nieuws een site die is geript van 20-50 miljoen euro aan bitcoins. Maar dit is een tsjechisch bedrijf,ik koop en stal mijn coins bij een nederlands bedrijf die niet de goedkoopste is maar wel veilig is. Ik ben niet bang voor een hack of diefstal.
Maar de media springt er meteen bovenop, 50 miljoen diefstal is niks, bitcoin is meer dan 100 miljard euro waard. Het is peanuts, wat denkt u hoeveel euros aan bankbiljetten er vandaag wereldwijd zijn gestolen? De media vinden het mooi, hebben nauwelijks verstand van de crypto currency gebaseerd op de peer to peer blockchain technologie, ik zelf ook nauwelijks ...
Ik las ook een stukje waarin verteld werd dat de prijs was gestegen maar dat de prijs ook plots 200 euro was gedaald, ook dat stelt niks voor. Maat bitcoin is hot! Ik heb de mijne vandaag verkocht, ik gok meer op een stijging van bitcoin cash al wil dat nog niet best lukken de laatste dagen.De prijzen gaan omlaag op dit moment en ik kan de verliezen nauwelijks repareren met extra aankopen. Ik kan slechts afwachten tot de prijzen weer stijgen. Bitcoin gaat redelijk stabiel omhoog op dit moment, volgende week beginnen banken te handelen in futures bitcoin. Dat kan ook een beste klap opleveren, de markt is nu zeer onzeker.
De futures kunnen de prijzen beinvloeden zo kan de prijs gaan stabiliseren en valt er niet veel mee te verdienen ( zie de grafiek bovenaan deze pagina, in 2014 en 2015 deed de prijs vrijwel niks). Ook kan de prijs omhoog of omlaag schieten. Zeer onzeker, dus doe ik vooral rustig aan. Mijn winst voor dit jaar heb ik gecasht, verder zie ik wel, ik denk dat ik nu weer op een verlies sta, inderdaad zo'n 8%, dat is te overzien, ik heb op grotere verliezen gestaan in september en oktober.Het blijft spannend. Stap alleen in deze markt als je het kunt veroorloven de inzet te verliezen.Het is een gevaarlijke handel en wordt ook steeds gevaarlijker in mijn ogen. 10 tallen duizenden nieuwe instappers, zonder ervaring, deze markt kan rare sprongen gaan maken, men stapt allemaal in op bitcoin die op een hoogste punt qua prijs staat, echt gekkenwerk.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 07 dec 2017, 22:24

Het doet me allemaal een beetje denken aan 1980, het jaar dat de laatste nederlandse cent werd uitgegeven.
Ze werden per zakje van 100 verkocht voor 100 gulden, degene die ze kocht staat nu nog op dik verlies en over 100 jaar nog.
Ik vermoed dat er nu ook veel scholieren zijn ingestapt in de bitcoins, allemaal een aankoop gedaan van 2 tientjes en wachten tot het een miljoen waard wordt, gaat het niet snel genoeg dan weer snel uitstappen. Ik denk niet dat het gross instapt met dikke bedragen.
Vanavond is de beurswebsite weer volledig uitverkocht, de coins zijn niet aan te slepen! Ondertussen is de bitcoin 13 750 euro.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 10 dec 2017, 23:24

Ik heb zonet een mogelijk desastreuse zet gedaan!
De beurswebsite is al enkele weken overbelast, vandaag kon ik gewoon niet bij mijn coins komen, ik besloot om het grootste deel te verkopen toen ik wel toegang had. Met verlies, ik stap later wel weer in als het rustiger is.
Ik had 10 verschillende coins, ik heb van deze coins elk een tientje laten staan, die zijn onverkoopbaar omdat het minimumverkoopbedrag, ik dacht, op 20 euro ligt. Bitcoin cash heb ik gehouden, daar zat ik groot in.
Hele vervelende beslissing, maar als ik niet kan sturen dan stap ik uit, het kost me geld wat de schade is weet ik nog niet, ik wil het ook niet weten.

Door een grote toeloop van klanten was de website zo goed als onbereikbaar, ik verwijt de website mijn situatie.
Men had een andere keuze moeten maken, beter een stop op nieuwe klanten en de klanten goed tot dienst zijn, dan te veel klanten en alles vast laten lopen, er zit een graai gedachte achter deze verkeerde keuze, economie is de leer der keuzehandelingen, ze zouden toch beter moeten weten, het kan hun hun bedrijf gaan kosten.
Als iets me niet bevalt stap ik vaak op, of ik meld het bijvoorbeeld hier, mijn kritische kijk op dingen mag hier onderhand bekend zijn.
Wat een verkeerde keuzehandelingen, een onprofessioneel bedrijf die te snel is gegroeid. Dat is heel kleinschalig begonnen door een relatief jong team opgezet, deze drukte kan hun de kop kosten terwijl als een bedrijf zich verplaatst in de behoeften van de klant zou dit nooit gebeuren, eigen gewin is de basis van dit probleem en dus verkeerde keuzes. Er was ook een grote toeloop van klanten, maar dat had men als te mooi om waar te zijn moeten inschatten, men meldde wel op de site dat er een overbelasting was maar is dat de schuld van de klanten of van de website? Als een klant fout zit stapt hij/zij op, dus is het de fout van het bedrijf, van daar uit kan men het ontstane probleem oplossen, hordes klanten kun je niet veranderen , je eigen bedrijf kun je wel veranderen. Een economisch mislukt project. Te weinig opleiding en te weinig (levens)ervaring.
Ik baal als een stekker, ik was redelijk tevreden, maar dit is gewoon onprofessioneel. Vraag is hoe de massa klanten omgaat met dit soort problemen.
Ik heb dus van de meeste coins 10 euro over, hierdoor kan ik makkelijk zien wat de koersen gaan doen, daalt een coin naar 5 euro dan stap ik weer groter in, stijgt het tot 20 euro dan verkoop ik. Ik laat mijn keuzes afhangen aan de toegankelijkheid van de site,.
Keuzes, de leer der keuzehandelingen, to satisfy consumers wants, het is mijn specialiteit, ik ben dan ook als een der eersten teleurgesteld en grotendeels uitgestapt. Wat baal ik hier van! Ik baal ook van de filatelie in zijn algemeenheid, de onkunde van veel mensen die aan het stuur staan, maar dat gaat geleidelijk, de daling in de filatelie gaat langzaam naar nul, het is voor mij geen shock, ik zag dat al in de jaren 90. Een systeem die aanbod gericht is ipv klantgericht is altijd funest voor een branche, ik heb het leren accepteren, de graaiers gingen toch automatisch failliet, dat was altijd een geruststellende gedachte, boontje komt om zijn loontje, het lot der filatelie.
De situatie met de beurssite is wel een shock, het komt plots. Zeer teleurstellend, maar ik had de onkunde kunnen weten van dit jonge team, ik hoop dat ze hun fouten inzien, ipv de situatie aan hun lot overlaten. Ik heb mijn geld nog op de site staan, ik wacht eerst af of ze een oplossing vinden voor de problematische site. Ben ik nou zo dom of zijn zij nou zo slim, ik weet het niet!!

Plaats reactie