Bitcoins verzamelen.

Hier kun je over van alles en nog wat discussiëren, zolang het maar niet over postzegels gaat!
stuin
Verzamelaar

Re: Bitcoins verzamelen.

Bericht door stuin » 05 nov 2017, 12:02

Winst is nu 4%, weer veel verkocht en iets minder gekocht ik heb nu 30% van de investering in cash op de beurswebsite staan. Dat staat er om te gebruiken tijdens de volgende dip.
Het is nu de vooravond van de afloop van de nieuwste splitsing van bitcoin. Bitcoin wordt in 2en gesplitst.
Dat geeft roering in de markt. Zelf heb ik mijn bitcoins een week geleden verkocht. de koers ging goed ik stond op 30% winst, maar ik zag dagelijks de winst op de koers afzwakken naar uiteindelijk licht negatief. Ik had ze op tijd verkocht, ik stopte het geld in diverse andere coins en die leverden weer winst op, ook enkele coins die al lang op geen winst stonden kon ik met winst verkopen.
De bitcoin is me nu te duur om weer in te stappen, ik wacht tot na de splitsing, tot die tijd heb ik nu dus 70% van mijn budget in 12 andere coins zitten. Sommige coins maken een tegenovergestelde koersontwikkeling dan bitcoin heb ik ontdekt, andere coins volgen de bitcoin koers trend.
Ook ontdekte ik een licht opgaande koersstijging bij bepaalde coins, die dan telkens werden opgevolgd door een grote stijging een Pump heet dat. Dat is niet een damesschoen maar het omhoogstuwen van de koers door grote aankopen. Om het vervolgens weer voor een hogere koers te verkopen, de zgn. pump en dump methode.
Dan moet je er snel bijzijn en niet denken dat de koers blijft stijgen maar weten dat de koers weer snel gaat dalen.
Soms blijft de koers hangen op een iets hoger niveau dan voor de pump en dump. Maar lang niet altijd, ik stap vaak uit na een grote positieve koersbeweging en vaak bleek dit een juiste beslissing. Voor een lange termijn belegger maakt het allemaal minder uit, die laat zijn geld gewoon staan voor een jaar of langer.
Ik had mijn geld de afgelopen week in bitcoin kunnen laten zitten, maar d koers bewoog nauwelijks dan had ik nu niks verdiend deze week, door het geld over te zetten in andere coins pakte ik op sommige coins weer 30% winst.Op een deel ook minder en een deel niks, al met al sta ik op 4% op dit moment en het risico is iets kleiner omdat 30% cash is.
Ook heb ik een deel van de verkeerd, lees te duur gekochte, munten verkocht, hierdoor is mijn coin portefeuille degelijker geworden, dat is eigenlijk ook winst.Bij verkoop betaal ik geen onkosten dus dat was gratis overzetten naar cash.
Bitcoin is weer gestegen de laatste weken doordat het weer vaker in de media komt.
Vandaag zou er weer een artikel op de nos site komen over betaalautomaten, fake nieuws over zogenaamd crimineelgeld.
Criminelen zouden de betaalautomaten gebruiken, maar geloof me criminelen doen vooral in bankbiljetten, coins worden vooral als belegging gebruikt door steeds meer mensen, het aantal groeit gestaag waardoor het aandeel crimineel geld gestaag daalt, uiteindelijk betalen we allemaal met de coins en bestaat zwart geld niet meer in de toekomst.Betaalautomaten voor cash bestaan dan ook niet meer omdat cash niet meer bestaat, alleen de cryptomunten zullen overblijven.En die zijn geregistreerd via de accounts waarvoor je je moet identificeren, heel safe, safer dan bankbiljetten. Overheden zullen niet meer geld kunnen uitgeven dan dat ze hebben, nu werken overheden veel op de pof, door constant bankbiljetten bij te drukken, bij coins kan dat niet.
Bitcoin wordt maximaal 21 miljoen coins, bij maken kan dan niet meer.Vandaar de schaarste en de stijgende prijzen.
Het wordt een geheel nieuwe toekomst, coins kunnen in theorie een miljoen waard worden per stuk, bitcoin staat nu op ongeveer 6500, in juli toen ik begon op 2446 had ik ze maar gekocht en stil laten staan!!! Ik kies echter voor speculeren, het is leuker dan gamen en je kunt er wat tijd in kwijt, ik streef maar naar 10% in een jaar, dan heb ik de bank ruimschoots verslagen, zij betalen immers maar 1% per jaar. (!)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 05 nov 2017, 12:57

Ik kreeg een mailtje van de beurswebsite, of ik een review wilde plaatsen over hun site, ik krijg er geld voor, hoeveel kan ik hier niet zeggen, ik heb de review geplaatst, moet de vergoeding nog krijgen maar ga er maar van uit dat mijn winst met een half procent is gestegen naar 4,5%!! Als ik zou zeggen hoeveel de vergoeding is dan zou de slimme lezer hieruit kunnen concluderen wat mijn geinvesteerde vermogen is en dat is niet mijn bedoeling, mijn verhaal gaat op voor elk kapitaal, instappen kan vanaf 10 euro denk ik en anders 15 euro. De kosten per aankoop zijn voor 100 euro hetzelfde % als voor 10000 euro dus iedereen wordt even rijk in procenten of even arm. Je krijgt geen korting als je een grote klant bent, iedereen heeft gelijke kansen, dat lukt je bij de bank niet!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 05 nov 2017, 15:40

Het verwachte artikel staat op nos.nl
Een artikel in telegraaf stijl grote kop over witwassen van crimineel geld en dan eindigend met quote:
Concrete signalen dat de automaten gebruikt worden om geld wit te wassen, zijn er nog niet, erkent het Openbaar Ministerie. "De machines zijn een relatief nieuw fenomeen, dat we nauwlettend in de gaten houden", aldus officier van justitie Van Dis.

Niks aan de hand dus, opgeklopt verhaal, al is het nooit uitgesloten dat er geld wordt witgewassen met coins, het meeste geld wat wordt witgewassen gebeurt met gewoon geld, dus witwassen is niks nieuws en niet cryptocurrency gerelateerd.
verder in het artikel wordt verteld dat je je moet legitimeren bij websites zoals ik ook heb gedaan.
Voor echt nieuws over coins kun je oa naar de volgende site gaan:
Coincheckup. even googlen. Deze site geeft info over alle coins wat het management is en wat de coin voorstelt, ook geeft men alle belangrijke nieuwsberichten over de coins. de gewone media, zelfs de nos, geeft gekleurde info net als cnn.
Beleggers halen dus hun info voor beslissingen van coincheckup.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 05 nov 2017, 18:06

Scenario hoe crypto de wereld gaat veranderen:

Het begint er mee dat ik plaatselijke winkeliers vertel dat ze crypto moeten accepteren.
Na 2 maand gaan de eerste winkels sluiten na een jaar zijn alle winkels gesloten.
Alle winkeliers gaan over op crypto handelen, dat verdient immers meer dan een winkel.
Ik probeer dan dat de burgemeester de cryptos gaat verbannen
maar zij heeft geen tijd want ze heeft het te druk met crypto handel.
Dan ga ik naar de politie om te vragen of ze kunnen ingrijpen maar er is niemand bij de balie.
Alle agenten zijn cryptos aan het handelen.
Uiteindelijk ga ik depressief naar de dokter, ook hij.
heeft geen tijd, ondertussen wordt mijn stroom afgesloten want de electriciteits-
maatschappij gebruikt de stroom voor zichzelf om munten te maken.
Al met al staat er ons nog veel te wachten met dat nieuwe geld.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 08 nov 2017, 22:12

De splitsing van de Bitcoin is afgeblazen.
De risico's waren te groot om de splitsing door te laten gaan. Men was bang voor verlies aan goodwill bij de eigenaren van de coins.
Wat er naar de splitsing zou gebeuren was geheel onzeker, bitcoin zou zelfs naar nul kunnen dalen.
Het heeft ook te maken met de snelheid van het maken van de unt, de vrees was dat aanlevering van aankopen tot 3 maand zou kunnen duren, het zou kunnen dat de nieuwe afgesplitste munt veel sneller zou zijn en bitcoin van plaats 1 zou afstoten.
Er had vanalles kunnen gebeuren, bijvoobeeld ook dat de kosten van het maken de waarde van de munt zou overstijgen en er dus geen munten zouden worden gemaakt "gemined" heet dat.
Al met al veel onzekerheid en de splitsing is voorlopig afgeblazen.
Veel andere munten schoten omhoog, resultaat ik kon goed verkopen en mijn totale winst van 4,5% is nu 15% dus 3x de winst van 2 dagen geleden. Ik heb nu bijna 40% cash, dus mijn risico is nu laag, munten waar ik relatief veel geld in had heb ik nu afgebouwd, ik heb in de meeste munten nu maar een klein bedrag inzitten, ik kan altijd nog bijkopen. 3 munten houd ik iets meer geld in momenteel, die bewaar ik en ik handel daar zo weinig mogelijk in, omdat ze vrij veilig zijn voor de langere termijn : bitcoin, Bitcoin Cash en Litecoin. Zeg nooit nooit want bitcoin heb ik sinds mijn nieuwe strategie al eens geheel verkocht en weer opnieuw gekocht en Litecoin sprong omhoog gisteren en ik verkocht daar ook weer 1/3e van, maar het doel is toch om deze 3 munten vooral aan te houden. Spannende week, het is even afwachten wat er gaat gebeuren, ik heb weer veel verschillende munten maar per munt maar kleine bedragen.veel cash is mooi veilig, op dit moment doe ik rustig aan, met mijn 15% winst sta ik boven het doel van 10%, scheelt ook weer wat tijd ik hoef nu wat minder op te letten.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 12 nov 2017, 09:42

Fantastisch weekend, bitcoin ging van 7000 naar 5000. beleggers stapten ovet naar Bitcoincash een afsplitsing ontstaan op 1 augustus. Allemaal veroorzaakt door angst, ingegeven door fake nieuws.
Ik stond op een redelijke winst en verkocht veel de laatste 24 uur, ik kon het me min of meer veroorloven door de dikke winsten van afgelopen week. ik heb nu 70% cash.
Vandaag kan ik niks meer kopen omdat ik door de vele aan en verkopen aan mijn bestedingslimiet ben. ik mag niks kopen van de beurssite, dat is een beveiliging voor mezelf, ik ben er blij mee want ik kan nu niet overhaast verkeerde beslissingen maken, het is allemaal zeer onzeker vandaag. Morgen ga ik weer kopen.
Banken beginnen binnenkort beleggingsproducten verkopen gebaseerd op bitcoin. Banken dekken zichzelf hierbij in ze dekken risico af met opties. Deze opties veroorzaakten de grote prijsdaling, ze kunnen nu een beleggingsproduct voor relatief weinig aanbieden, het is nu een koopje en de prijzen zullen zeker weer gaan stijgen.
Als je niet weet wat er speelt ga je in angst de verkeerde beslissingen nemen en dat doen velen de laatste 24 uur, ze kochten massaal de afsplitsing bitcoincash, deze munt is met een rating van 1 ster zeer zwak, bitcoin heeft 3 sterren, met stapte dus van de regen in de drup.
Bcc (bitcoincash) explodeerde in prijs, "going to the moon!" maar is alweer gedaald, veel verliezers met name mensen die voor het eerst instapten ze kochten tegen all time high prijzen, altijd dom in deze volatiele markt.
Achter jezelf aanlopen na veel onderzoek is altijd de beste strategie. Ook mensen die zich geen verlies kunnen veroorloven verliezen momenteel ze moeten gaten met gaten dicht stoppen.
Ik heb nu 16 munten, ik verkocht veel bitcoin voor een relatief klein verlies en kocht nu weer een beetje in, tot aan mijn daglimiet. ik verkocht gisteren bcc, ik had een klein beetje en het stond op 20% winst, mooi genoeg. Verder verkocht ik veel b keus munten zoals stratis, cloak, en anderen, ik kon het me veroorloven, alles ging naar beneden, ik sta nu relatief safe.
sommige munten die ik overhield staan alweer hoger maar hebben wel wat verloren mijn winst is geslonken tot ongeveer 1%.
Sta ik toch nog gelijk met wat de bank mij in een jaar betaald aan rente. Morgen, vanavond na 12 uur om precies te zijn ga ik weer inkopen. Ik heb op dit moment alleen munten met een rating van 2 en 3 sterren, ik ga er meer van kopen om weer in de running te zijn. 3 sterren is het maximum wat er is . De kleine coins laat ik even links liggen.
Spannende tijden dat wel, ik vermaak me er prima mee omdat ik het gevoel heb grip te hebben op de situatie. Ik denk te weten wat ik doe, het is onderbouwd. De toekomst zal het leren of ik goed zit of niet. Spannend!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 12 nov 2017, 09:52

Ik moet toch weer denken aan die kennis van mij, die ik in het begin van dit verhaal noemde. hij was van huis toen de crash begon, of hij hier zonder kleer scheuren vanaf is gekomen is de grote vraag. Verder ging de crash tot nog toe in 2 fases, het daalde hard, herstelde even en daalde toen weer hard. Dat is hoge school beleggen, bijna onmogelijk om hier zonder kleer scheuren doorheen te komen. Ik heb er ook iets schade aan opgelopen, maar ik accepteerde het verlies en stapte deels uit naar cash. Velen hebben veel verloren de laatste dag!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 12 nov 2017, 12:45

Ik zal nog even uitleggen hoe het met die linieten zit.

Ondertussen zijn de prijzen weer gestegen van ongeveer alle coins, inclusief bitcoin, mijn aankoop bitcoin van 5 uur terug staat al op winst, de aankoopkosten en meer zijn alweer terug verdiend.Ook andere coins zijn dus gestegen, vanavond om 12 uur vervalt mijn aankooplimiet weer en kan ik bij kopen maar misschien is het niet nodig want a mijn coins zijn zodanig gestegen dat ik geen verliezen hoef weg te werken met bijkopen.
Ik ben onderhevig aan 3 soorten limieten, de daglimiet, de weeklimiet en de maandlimiet.
De limieten verschuiven telkens 1 dag om 12 uur in den avond.
Mijn daglimiet staat zo goed als op nul, ik kocht vandaag alleen een beetje bitcoin.
Mijn weeklimiet is volledig gebruikt door de drukke week, de week limiet is 7x de daglimiet.
Ook de maandlimiet is volledig gebruikt en dat is nieuw.Ik heb de afgelopen maand blijkbaar veel gehandeld.
Ik kan deze limieten opheffen door mij uitgebreider te legitimeren, zoals eerder gemeld doe ik dit niet, niet omdat ik me niet verder wil legitimeren maar omdat ik deze begrenzing wel leuk vind. Het zorgt voor even een pas op de plaats, een time out.
Had ik de timeout niet gehad dan had ik vandaag al flink bijgekocht, wat achteraf overbodig is want de prijzen zijn opgeklommen. Nu heb ik dus nog veel cash op de site staan waar ik nog geen bestemming voor heb officieel, volgens de door mij gehanteerde strategie. Mogelijk ga ik weer meer geld steken in de grote 3 btc, ltc en bitcoincash (btc).
Btc was dus gigantisch gestegen maar is weer gedaald, gisteren steeg het ongeveer 300%, ik verkocht dit dus met 20% winst.
Ik heb een conservatieve strategie immers. De stijging is nu nog 80% leuk om weer in te stappen, vanavond weet ik pas wat ik echt ga doen, het is nu nog te vroeg hiervoor, dat zou speculeren zijn en daar heb je niks aan (?).

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 27 nov 2017, 12:55

Vandaag is Bitcoin weer in het nieuws, hij stevent af op een koers van $10.000 in euro staat hij nu op 8100.
Na een rustige week zonder al te veel koers beweging, ging het dit wekend weer heel hard!
Ik sta nu op 17% winst en wat belangrijker is ik heb weer ongeveer 40% in cash. Dus weinig risico momenteel.
Het wachten is nu op de volgende flinke daling zodat ik weer kan instappen. Alle munten leverden winst op de afgelopen week.
Mocht de koers niet dalen dan is er geen probleem , ik probeer om op het eind van het jaar alles in cash te hebben maar of het lukt weet ik nog niet. Ik heb nu redelijk wat bitcoin, bitcoincash en litecoin, dat zijn 3 solide munten. Ik hoef hier niet van af maar als de winst groot wordt verkoop ik ze wel. Ik heb momenteel 10 verschillende vrij solide munten, de niet solide munten leveren vaak meer op maar die heb ik nu allemaal verkocht. Naast de grote 3 heb ik oa PIVX, Gulden en Verge. Verge kocht ik per ongeluk ik drukte op een verkeerde knop en dacht dat ik dus Guldens kocht maar het was dus Verge. Maakt niet uit de gehele markt is stijgende, komt altijd weer goed, is al goed gekomen. Gulden blijft iets achter op dit moment, misschien heb ik deze munt wat overgewaardeerd, sentiment. Ik denk dat ik de Gulden ook ga afschaffen, net als de pesetacoin, beweegt de munt te weinig.
Op naar 31 december, dan ga ik de balans opmaken en zie wel wat het wordt.
Je kunt dus op gigantische winsten staan maar het enige wat telt is de cash die je er weer uit hebt, dat is bepalend.
Net als met postzegels, je kunt een goed lopend handeltje hebben maar als je steeds meer moet investeren dan heb je netto steeds niks verdiend. op 31 dec. wil ik cash hebben of geld in sterke munten, liefst cash.We zien wel...

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 27 nov 2017, 21:18

Vandaag toch nog maar wat meer verkocht, oa de solide munten bitcoin en litecoin, beide staan op ongeveer het allerhoogste punt allertijden, dat is nog tot daar aan toe maar de snelheid waarmee dit gaat is steil omhoog in de grafieken. En bij steil omhoog bleek telkens dat de prijs weer gaat inklappen, om daarna in een iets langzamer tempo weer te gaan stijgen.
Ik kan zo weer instappen, ik heb ruim 60% in cash zitten. Alle munten zijn nu duur, ze zijn in het kielzog mee gesleurd omhoog.
Ik wacht op een dip en mochten de prijzen blijven stijgen dan heb ik nog enkele kleinere munten om te verkopen.
Op dit moment heb ik een historisch laag aantal munten namelijk maar 6!

Bitcoin cash: 1 van de 3 solide munten, deze staat rond 1500 heeft al op 2000 gestaan, kan dus klimmen maar ook dalen al lijkt klimmen me meer voor de hand liggen.Inleg vandaag verdubbeld.
Stratis: ook een solide munt maar is al een tijdje laag geprijsd, vandaag nog wat van bijgekocht en ik kon het meteen weer met winst verkopen, dat deed ik niet.
Verge: zoals gezegd per ongeluk een partij van gekocht, die ben ik al weer kwijt tegen winst maar ik heb er nog een aantal van.
staat laag geprijsd sinds een conferentie half november.
Gulden: moet ik nog kwijt zien te raken, dat gaat lukken maar de koers schommelt maar weinig, ff wachten...
Vertcoin: winstbrenger, steeg afgelopen dagen weer enorm, ik verkocht, de munt daalde weer en ik kocht nieuwe munten in, ook deze is even weer wachten op de volgende stijging, kan in minuten 30% of meer stijgen.
Digibyte: niks mis mee maar staat erg laag geprijsd, is al weer wat opgeklommen, ik verkocht een deel maar ik heb nog wat over.

Alle 6 munten heb ik wel vertrouwen in, ik heb veel cash voor als het inklapt, mocht het gaan stijgen, richting oud jaar, dan verkoop ik ze mede omdat ik wil weten wat het echte cash rendement dan is. Money in de pocket is het enige wat echt telt.
Soms stond ik op verlies, maar dat was fictief, niet echt, pas als je met verlies verkoopt dan is een verlies echt en zo ook met winst, het moet in de pocket zitten om te bepalen of de crypto's echt een degelijke belegging is met meer winst dan verlies kansen.
1 ding staat vast, het is de nieuwe valuta, het is niet tegen te houden en het levert de mensen meer vrijheid op omdat bezit de basis is van dit geld, terwijl ons oude vertrouwde biljetten geld is gebaseerd op schulden.Het is in feite het einde van slavernij, als je het zo wilt zien.Belastingen zullen eerlijker worden met de crypto's. Het is niet te stoppen.
Maar het kan 100 jaar duren en 10 jaar voordat het het oude geld vervangen heeft.
Omdat het ook 100 jaar kan duren is het allemaal nog zeer speculatief. spannend,als een postzegelalbum die je nog niet op inhoud hebt bekeken.

Plaats reactie