Bitcoins verzamelen.

Hier kun je over van alles en nog wat discussiëren, zolang het maar niet over postzegels gaat!
stuin
Verzamelaar

Re: Bitcoins verzamelen.

Bericht door stuin » 26 sep 2017, 09:44

Zo, de dip is weer over! 2 week was het behoorlijk stressen of het nog ooit weer goed zou komen.
Ik heb 2 coins met een redelijk verlies verkocht, de ene zat zonder aanlevering van munten, het maken was duurder dan de opbrengst. De ander barstte van het slechte nieuws.
Alle andere coins staan nu op winst sommige zijn al verkocht. De balans staat nu op enkele euro's winst sinds het begin.
Ik stond eind augustes op 12% winst, vorige week 30% verlies ongeveer.
Ik ben er wel weer wijzer van geworden, zal minde snel bijkopen, hopen dat het nu weer wat gaat opbrengen!
Ik heb nu ongeveer 20% in cash maar koop nu niet bij omdat de prijzen weer aardig hoog staan, eerder zou ik nu wel bijkopen, ik koop pas bij als de prijzen weer laag staan.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 27 sep 2017, 20:24

dagje later, alle prijzen omhoog , vanalles gekocht en verkocht, stond gisteren op 1,5 % winst nu op 5 %.
Toch ga ik nog voor meer cash, minder kopen, ik heb nu bijna 30% van het geinvesteerde vermogen in cash.
Er valt niks bij te kopen omdat alles redelijk hoog staat, als de prijzen weer dalen ga ik weer bijkopen.
Het draait vooral om 31 december, hoe sta ik er dan voor? Dat wordt een ijkpunt of de coinhandel kans heeft als belegging.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 29 sep 2017, 02:28

Een reden dat ik nu meer cash heb is ook het nieuws uit china,wil men een deel gaan verbannen, net als ze met internet doen? Dan komt er een marktcorrectie, voor china op lange termijn nadelig ze blokereren de vooruitgang voor hun zelf. Verder zijn er nog wat nieuws berichten die de markt beinvloeden, ik zal er niet verder op in gaan omdat het dan te technisch wordt, technisch gesproken.
Redelijk wat cash achter de hand is wel een must in deze handel. Veel van de info gaat in engelse taal, ik betrap me hier op nu ik het nederlands moet uitleggen hoe het gaat. Termen als sideways, whales, coin marketcap enz zijn heel gewoon.
Veel mensen beleggen in bitcoin, ze zien het als lange termijn belegging, maar ik geloof de lange termijn niet zo. ik ben meer "daytrader".
En voor korte termijn zijn goedkope coins lucratiever. Alt coins, alternatieve coins. vandaag weer wat kleintjes gekocht en verkocht.
ik verkocht vandaag blackcoin en viacoin met nauwelijks winst, cash is voor mij momenteel belangrijker dan winst.
laat het maar lekker crashen, dan stap ik daarna wel weer in, buy low, hold and sell high, dat is de visie.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 29 sep 2017, 03:06

Op NOS staat ook net wat nieuws over de techniek achter bitcoin,
Prins Constantijn vergelijkt de situatie met de beginjaren van het internet, de jaren 90. Met zijn hypes, bubbels en fouten. "Maar na afloop blijven de echte sieraden over, de nieuwe Googles en Amazons."
Dus dat zei ik allemaal ook al. Coins zijn de toekomst en de vraag is niet of het wat wordt maar wanner het wat wordt.
Allemaal zeer spannend. Uiteindelijk zullen coins het nieuwe geld worden, met coins bedoel ik "blockchain technologie".
Het is de grootste vooruitgang sinds de uitvinding van de landbouw!
Grootser dan internet, maar het is allemaal geen garantie voor winst voor de belegger, er zullen coins sneuvelen , nieuwe bijkomen, misschien ook sneuvelen.
Bitcoin is maar een oervorm van deze technologie, bitcoin is algemeen, straks krijgen we geld voor de supermarkt, of per produkt in de supermarkt.
geld voor de huur, geld voor de tandarts (is al ontwikkeld) geld voor de auto etc. elk bedrijf zijn haar eigen geld.
China wordt derde wereld met haar verbannen van dit soort nieuwe uitvindingen. Het is niet te stuiten.
De meeste coins die nu te koop zijn zijn dus voorlopers, een welbekende term in de filatelie.
Ook de filatelie zal overstappen zo gauw er jong bloed in de markt komt, de oudjes zullen niks doen zoals ze al vele jaren niks meer doen.
Dat is geen belediging maar een feit. Wie nu de toekomst instapt zal voorop lopen, wie afwacht zoals china zal ten onder gaan.
Marktplaats zal ook zijn eigen coin krijgen en andere bedrijven allemaal ook.
Ook de filatelie heeft vele mensen gekend in het verleden die het verzamelen een boost wilden geven, alleen speelde eigen gewin daarbij telkens een hoofdrol, velen gingen daaraan ten onder soms met de dood tot gevolg.
Ik herinner me nog iemand die flink bezig was met indonesie filatelie, toen de aziecrisis kwam kreeg hij een hartaanval.
Of een ander die was opgeklommen tot eigenaar van een hele wereldberoemde veiling in nederland en met de komst van de huizen crisis de eerste was die het loodje legde, financieel.
Zo zal het ook met de coins gaan, de coin die in het algemeen belang werkt zal overleven, de coins die voor eigen gewin worden opgezet zullen stoppen.
Ik herinner me allerlei flut producten in de filatelie die ten onder zijn gegaan, te veel om op te noemen. de ecubrief, hahaha, kaartjes met een zegel erop, geproduceerd in rotterdam, de naam weet ik al niet meer, ja van Huisman dat wel.Allemaal produkten die niet ten dienste van de consument werden ontwikkeld maar allemaal het idee van de handelaren was.
Gelukkig hebben velen het niet gered, ook het feneomeen fdc was niet tendienste van de filatelist, met als toppunt 1980-81. eigenlijk schandalig maar dat was wel (!) ten dienste van de consument, zij bepaalden immers de oplage grotendeels, en hoewel de NVPH zich altijd als de goede opwerpt, kon men het niet laten deze handel te beperken en daar mee de oplages en daarmee de teleurstelling achteraf.
Maar nu verval ik weer een beetje in de woede die ik in jaren heb opgebouwd in de filatelie.
Ik kan er ook wel om lachen, het is gewoon onkunde, korte termijn visie, zelf overschatting, sluwheid en meer.
Gelukkig heb ik er nooit aan meegedaan, ik ben intelligent genoeg om het nog sluwer te doen maar gelukkig weet ik sluw is dom.
Ik hoop nog steeds op een grote opschoning in de filatelie, het is onze enige redding.
kritiek leveren zodat mensen gaan nadenken, ze een spiegel voorhouden.
Maar goed, zoals ik al zei ik ben aan het afdwalen, het gaat hier over coins.
Coins zijn een verbetering, nu nog nauwelijks verklaarbaar, straks volledig ingeburgerd en ook dan nauwelijks verklaarbaar.
Net als bij een auto hoef je ook niet te weten hoe het werkt maar dat het werkt.
Vroeger liep de filatelie voorop en dat kan nu ook, de uivervlucht naar de Oost werd betaald door verzamelaars.
De eerste handelaren op internet waren pzh's. het kan allemaal met een nieuw team van beleidsbepalers.
Alleen een revolutie kan een ommekeer veroorzaken, ik poog slechts een knuppel in het hoenderhok te gooien.
De boel wakker schudden, kritiek was immers helemaal verbannen in de filatelie. lezersbrieven met kritiek aan de kant geschoven.
Vooral gezellig doen en politiek correct doen.En lanzaam afzakken naar niks.
Gelukkig geeft internet de kans om meningen te verkondigen die niet gebruikelijk zijn, een inspiratiebron tot vernieuwing.
Daarom Rick bedankt dat ik hier mijn eigen mening mag verkondigen op dit forum waar iedereen lijkt te slapen.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 13 okt 2017, 21:50

Ik heb weinig nieuws momenteel door de drukte met de postzegels.
Enkele coinssoorten met winst verkocht, anderen weer ingekocht, een herhaling van zetten.
Bitcoin stevent weer af op een alltime high. bijna 5000 euro nu. 2 week terug nog 3600.
Ik heb geen bitcoin overigens. Procentueel doet bitcoin niet veel het zou toch naar een miljoen gaan???
Die coins leveren wel wat op maar handel in postzegels ook en daar kun je niet alles in 1 dag mee verliezen.
Ik heb de tijd dus het werk in de zegels is geen probleem.
Als belegging ja het kan maar super winsten worden vooral gemaakt met de kleine nieuwe coins.
Velen staren zich blind op rendementen uit het verleden van de bitcoin. Maar er is geen enkele garantie voor de toekomst.
Wel de garantie dat het doorzet, maar de prijs van btc (bitcoin) kan net zo goed stabiliseren of omlaag gaan.
Ik kijk wel hoe het er op het eind van het jaar voorstaat, op dit moment sta ik al ruim een maand op verlies na 2 maanden op winst te hebben gestaan.
Gisteren had ik nog een leuke winst kunnen pakken op Peercoin, maar de waardestijging duurde maar een uur en ik was afwezig, zo gaat dat als je niet elk uur kijkt. Soms werkt het in mijn voordeel soms ook niet.
Afwachten voorlopig, verlies van 10-15% op dit moment. In theorie. In de praktijk verkoop ik niet met verlies dus staat het in de wachtstand. ik heb 11 coinsoorten nu. hoe toepasselijk 11.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 18 okt 2017, 11:03

Op dit moment stap ik over op een nieuwe strategie, in de zomer waren het betere tijden, ik kon het allemaal vrij simpel houden, nu zijn de tijden iets moeilijker geworden, mijn oude systeem loopt teveel achter de feiten aan.
Het oude systeem was dat ik alle aankopen van een coin op 1 bult gooide, was de prijs gestegen dan verkocht ik de bult.
Nu houd ik elke aankoop apart, bijvoorbeeld ik heb een coin 5x gekocht, dan bekijk ik het nu als 5 partijen, niet meer als 1 partij.
Dat is iets meer werk, maar het voordeel is dat ik sneller met winst kan verkopen.
Voorbeeld ik koop 5x een partij die daalt in prijs, 1 waarde coin 100,00 / 2 waarde 80,00 / 3 waarde 60,00 / 4 waarde 40 / 5 waarde 20 euro.
Dat is theoretisch. Stijgt de waarde van 20 naar 40 dan kan ik het laatste partijtje al met winst verkopen. In het oude systeem stond ik dan nog op verlies. Ik heb dit nieuwe systeem al eerder uitgelegd, alhier.
Het is meer werk, ik moet meer gegevens bijhouden maar de winst gaat hierdoor wel omhoog. Nu gaat het mij niet zozeer om winst maar ik sta al een tijdje op een theoretisch verlies en daar houd ik niet van.
Het mag wel iets opleveren maar het mag niks kosten. Doel is nog steeds de bank met 1% rente, te verslaan met 10% rente. Het is al oktober dus ik heb nog 2 en een halve maand te gaan, zal ik mijn verlies goed kunnen maken?? Dat wordt spannend, u als filatelistisch lezer wordt hier door mij op de hoogte gehouden!
Op Postzegelforum.com only!! ( Het grootste postzegelforum van Nederland!).

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 18 okt 2017, 11:06

:cry: :o :mrgreen: Ik sta op 10-15% verlies ongeveer. Sinds 23 juli 2017 dus in ongeveer 3 maand. :roll: :geek: :shock:

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 24 okt 2017, 20:09

Vandaag is er weer een splitsing van de Bitcoin ingevoerd, maar eerst even iets anders, afgelopen weekend heb ik mijn investering verhoogd met 50%, 50% meer dan mijn oorspronkelijke maximum. Munten werden ontzettend goedkoop , alle geld trok naar Bitcoin, die ik niet bezit, hierdoor daalden de prijzen van andere coins, koopjes dus!
Afgelopen zaterdag kocht ik een coin en een uur later stond hij al 30% hoger, ik dacht dit wordt me te link, verkocht, maar hij bleef maar stijgen, in theorie kan deze munt van 2,00 naar 2000 groeien in korte tijd. ik stapte weer snel in, met meer geld en boem, de prijs klapte in, dat was balen en ik had het kunnen weten, de lijn in de grafiek ging loodrecht omhoog, een teken van oververhitting.
Ondertussen is de munt alweer gestegen en heb ik er geen schade aan over gehouden.wel geld.
Vandaag dus de Bitcoin splitsing, veel geinvesteerd geld stroomde weer terug naar de kleinere coins, ik heb ongeveer 10 verkopen gepleegd. voor de splitsing dus veel extra ingekocht. 1 coin kocht ik gisteren en stond vandaag al weer 38% hoger!
Mijn totale verlies is dan ook gekrompen en mogelijk dat het verlies de komende dagen geheel is weggewerkt. Hangt af van hoeveel ik houd of verkoop.
Het ziet er weer wat florissanter uit, wel ben ik geneigd om een deel van de belegging in sterke, grote coins te doen, die klappen niet zo hard in maar stijgen ook niet zo snel, op termijn stijgen ze allemaal, die sterke coins. vrij veilig dus.
Het andere deel stop ik in kleine coins dat is meer om mee te speculeren, ze kunnen snel stijgen en dalen, het blijft opletten dus.
Enkele coins die ik nu bezit met het winst% van alleen vandaag erachter:

BCC 0,83%
LTC 6,66%
Reddcoin 28,9%
Artbyte 11,01
Stratis 6,03
Radium 8,72
Verge 29,35
Gulden 3,22
Doge 9,10
Vertcoin 21,34
Cloack 20,3

en ga zo maar door. Dat is de winst van 1 dag, Vertcoin is deze week 130% gestegen. Dat is de topper van de week wat mijn coins betreft.
De bank betaald 1% per jaar.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 28 okt 2017, 18:27

Door de wind mee, heb ik ondertussen mijn algehele verlies verkleint tot minder dan 7%.
Ik heb nu 21 verschillende soorten coins. Door de spreiding verwacht ik geen grote tegenslagen meer.
Om de geplande 10% winst op 31 - 12 te bereiken heb ik de strategie nog wat aangepast.
Van de grote munten, houd ik een klein deel vast, ik verkoop de munten niet helemaal, ik speculeer alleen met overschotten van deze munten. Zo heb ik nu 2 munten voor het eerst op winst staan en die verkoop ik niet, die houd ik vast, een deel wat ik te veel had heb ik wel met winst verkocht. Ik wed nu per coin op 2 paarden, 1 de lange termijn: vasthouden en 2 de korte termijn speculeren kopen en verkopen ook wel daytrade genoemd.Ik ben weer vol goede moed, net als de eerste dag, maar of het allemaal goed afloopt??
De strategie van kopen als de prijs laag is en verkopen als de prijs hoog is houd ik aan, maar ik houd dus van de betere munten een klein deel vast.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 30 okt 2017, 12:25

Na een hectisch weekend heb ik mijn verlies kunnen ombuigen naar een winst van 1%, het is niet veel maar op de bank krijg je in een vol jaar 1% en ik doe die coins iets langer dan 3 maand. Ik overweeg wel om weer 1/3 van mijn geinvesteerde geld eruit te halen zonder dat de kwaliteit van mijn portfolio wordt aangetast.Hiervoor moet ik even niet inkopen en wat gaan verkopen, als het op winst staat. Ik moet wat cash op de site overhouden voor noodgevallen. Dat is mijn korte termijn doel nu.
Bitcoin was omhoog en is omhoog, de andere coins over de gehele linie ook, dat betekent dat er meer geld in de markt is geinvesteerd. Alles is immers omhoog in prijs. Vaak gaat bitcoin omhoog en de rest omlaag of bitcoin omlaag en de rest omhoog. Men stapt dan over van de ene naar de andere munt. Nu wordt er dus meer geld in gepompt, vrijwel alles is in prijs gestegen. Een aantal coins staat bij mij nu op winst maar ik houd ze vast. De strategie is nu meer gefijntuned. Dat levert iets meer op maar kost ook iets meer tijd.
Net als in aandelen wordt er ook flink gehandeld door "robots". Die slapen nooit dus als een coin midden in de nacht stijgt, profiteren zij ervan. Deze robots werken vermoedelijk voor beurssites. Zo hebben ze wat voorinformatie, net als mogelijk ook bij catawiki gebeurt, je kunt daar opgeven wat je graag wilt kopen, handelaren die aan catawiki gelieerd zijn of waren, profiteren mogelijk van deze voorkennis, ze kunnen de betreffende waar in de veiling aanbieden. Je loopt dan toch min of meer als semi handelaar achter de feiten aan.
Zo ook met coins, de exchange bewaart je coins maar ze kunnen er een berekening op loslaten, bijvoorbeeld 1000 bitcoins worden door de klanten constant vast gehouden voor verkoop over een lange termijn. Zeg maar de gemiddelde bitcoin is 1 jaar in kas, dan kan de beurssite gaan handelen met de stilstaande munten mits na een jaar de munten weer terug zijn. Daar zit de echte winst van de beurssite dan ook in.
Daar wordt niet over gesproken maar zo werkt het wel, het is daarom zaak om je geinvesteerde vermogen er toch uit te zien halen en dan verder te handelen met alleen de verdiende winst.Vandaar dat mijn eerste doel nu is een derde weer op te nemen, dit moet goed doordacht gebeuren. Niet te overhaast.

Plaats reactie