Bitcoins verzamelen.

Hier kun je over van alles en nog wat discussiëren, zolang het maar niet over postzegels gaat!
stuin
Verzamelaar

Bitcoins verzamelen.

Bericht door stuin » 28 jul 2017, 17:52

Deze week ben ik begonnen aan een bitcoin verzameling.
De prijzen zijn aan het kelderen en daar houd ik van.
Mijn vorige verzameling, britse ponden, is niks geworden, ik kocht met de brexit voor een historisch lage prijs maar de prijs kwakkelt.
Dan liever bitcoins en soort genoten, die kelderen veel sneller.

Ik heb een kennis die stapte in de bitcoins in eind mei, de prijzen gingen tot 500% hoger, hij maakte alleen 1 fout, hij bleef kopen.
Toen klapte alles in, net nadat hij iedereen over had gehaald om in te stappen. ( hij doet alsof alles op schema zit ). Zelfs zijn personeel zit erin!
Zijn kennissen zullen wel kwaad zijn!

Had hij mij nou om advies gevraagd dan had ik voor 5000,00 zijn kapitaal gered, maar ja macho gedrag.
Nou doe ik het maar even voor, instappen doe je dus als de prijs is ingeklapt.
Met kleine bedragen. Spreiden, afwachten, alles wat daalt bijkopen met dubbelle kleine bedragen, tot het stabiliseert.
Dan afwachten en in een termijn van 3 jaar maak je een gigantische klapper.
Laatst gewijzigd door stuin op 28 jul 2017, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Re: Bitcoins verzamelen.

Bericht door stuin » 28 jul 2017, 18:17

Ik heb deze week 3x meer gekocht dan dat ik wilde, 60% van mijn budget.
Voorbeeld ik koop 100 euro coinA, die keldert verder, ik verlies 25% ik koop een dubbele portie bij 200,00 zo houd ik telkens het verlies op 25% maximaal. na de 2e aankoop is mijn verlies bijv. 15% ik doe niks tot de verliezen de 25% weer passeren, dan koop ik 400 bij.
De werkelijke bedragen zijn iets kleiner, je kunt vanaf 10,00 per coin instappen ongeveer. de aankoopkosten zijn minder dan 50 cent, de verkoopkosten idem. Ongeacht het bedrag. Op de site heb ik alle grafieken en alle aankopen overzichtelijk wat de waarde is, hoeveel ik er heb en wat de omzetten zijn.
Die omzetten zijn leuk, vandaag daalde de Litecoin, niemand verkocht en vrijwel niemand kocht bij.
Daar kun je dan weer conclusies uit trekken. Zeer interessante hobby.
Ik kon ook zien wat het website bedrijf zelf inkoopt, die munten stijgen want zij zijn niet gek, ze weten meer dan ik.
Echt een geinige hobby.
Een gouden regel in beleggen is dat je niet meer investeert dan 20% van je beleggings kapitaal, dan kan je niks gebeuren.
Ik zit nu op 60% van mijn verwachte benodigde budget. Ik kijk de boel volgende week even aan en desnoods verhoog ik mijn budget met 200%.
Dan zit ik weer op schema. Ik zit in 9 verschillende coins.
De eerste week was een test week, ik moest de site leren kennen ( 2 dagen 16 uur per dag) en de grafieken bestuderen en leren hoe het kopen en verkopen gaat.
Ik heb verkoop en aankoopbedragen ingesteld, ik krijg via mail bericht als een koers daalt tot het niveau van bijkopen of stijgt tot het niveau van verkopen.
De volatiliteit is hoog ( de schommelingen) soms staat een munt maar zo 50% hoger, als je dan snel reageert heb je leuk verdiend.
Mijn eerste doel is 100% winst op het ingelegde kapitaal, als ik zover ben dan cash ik mijn inzet, zodat het risico daarna laag is.
Met de rest ga ik daarna door tot er weer een hype ontstaat, dat kan 3 jaar duren.
De kansen zijn gigantisch. Daar kan geen aandeel of optie tegen op.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 28 jul 2017, 19:07

Nu na 1 week ziet het er als volgt uit:
De koersen gingen 2 maand geleden tot 500% omhoog, toen klapte het 50 % in en de afgelopen week stabiliseerden de koersen op deze 50%.
Dat betekent dat de beleggers vertrouwen hebben in de markt, de nieuwe bodem ligt veel hoger.
Een voorbeeld, Bitcoin was 1300,00 steeg naar 2700,00 klapte in en stabiliseerde rond 2200,00. Het klapte niet in tot 1300,00 of minder.
De lange termijn gedachte is dat gewoon geld gaat verdwijnen, electronisch geld is snel te verplaatsen wereldwijd, binnen 10 jaar weten we niet anders. Doen we niet anders. De markt gaat groeien, tenzij de wereld instort, ww3. De volatiliteit is hoog als het straks is ingeburgerd zal de volatiliteit stabiliseren en is er nauwelijks nog geld mee te verdienen. Een paar jaar terug was de Bitcoin 300,00. Er is schaarste en dat drijft de prijs op. Ik adviseer niemand om er in te stappen, je moet ijzeren zenuwen hebben, een strategie hebben en je er aan houden.

Ik was een van de weinigen die wist dat er grote veranderingen zouden ontstaan als de babyboomers met pensioen zouden gaan, ik kreeg hier gelijk in.
Ik hoopte dat men massaal hun oude hobby zouden oppakken, verzamelen. Er kwam echter een crisis, ook die voorspelde ik goed, ik bedacht in 2003 een bedrijfstak die in slechte tijden veel werk op kon leveren, het werd op poten gezet, er bleek een markt van 1 miljard te bestaan per jaar. De mensen die het plan uitvoerden,( ik niet, ik heb het te druk met mijn hobbies,) kregen 65 miljoen subsidie om vervolgens failliet te gaan!
Heel jammer want het was een heel milieuvriendelijk plan.

Dus een goed plan eindigt niet altijd succesvol!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 01 aug 2017, 14:55

Heftige dagen in dit nieuwe avontuur!
Het is net postzegels verzamelen.
Vandaag een groot event, de bitcoin wordt opgesplitst in 2 andere munten. Gisteren werd de beurswebsite platgelegd, om de splitsing in goede banen te leiden..
Gisteren daalden de koersen heftig, alle munten ( ik heb er nu 10) gingen omlaag.
De splitsing is nu nog niet rond maar de koersen gaan al hard omhoog dik 10% erbij over de hele linie. De koersen staan hoger dan voor de daling gisteren,
om het kort te houden, de bitcoin wordt nu gesplitst, hiervoor moeten nieuwe coins gemaakt worden, daar wordt aan gewerkt, alle sites moeten 2 nieuwe coins toevoegen en de oude bitcoin verwijderen en er voor zorgen dat het geld op de juiste plek terecht komt.
Dat kan nog enkele uren duren. Maar de spanning is er zeker.
Tijdens dit bericht schrijven daalt de koers weer enkele procentjes.
Ik kom er vandaag nog op terug hoe het vandaag afloopt, stay tuned!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 01 aug 2017, 18:17

Het jojoot nog alle kanten op maar gemiddeld staat het redelijk ok. Mijn budget heb ik voor 75% gebruikt, de koersen staan gemiddeld 15% lager dan mijn inzet, maar dat is de strategie, instappen op een laag moment en bijsturen. Gisteren stond ik op 20% verlies dus de splitsing heeft de markt in beweging gebracht met als resultaat 5% vooruitgang. Nu afwachten op de grote klapper (omhoog).

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 03 aug 2017, 15:47

Leuke meevaller door de splitsing van de bitcoin, ik heb opeens de nieuwe bitcoin er gratis bijgekregen, winst op bitcoin door de splitsing 25% ( in 1 dag).
Deze hobby is alleen aan te raden als je het geld kunt missen, een paar eeuw terug was de eerste beurscrash, een nederlandse uitvinding! Tulpenbollen werden eerst steeds duurder en daarna klapte het in velen gingen eraan failliet. In de jaren 20 in de vorige eeuw was er ook een beurskrach, velen gingen failliet en rond 200 had je de internet zeepbel, velen liepen schade op.

Nu heb je de bitcoin, wil je er instappen doe het dan met hele kleine bedragen van geld wat je eventueel kunt missen.
Spreid je belegging en verkoop bij een kleine maar redelijke winst of laat het staan. zelf heb ik nu 12 verschillende waarvan 10 een klein bedrag is geinvesteerd, de 2 anderen een iets groter bedrag maar nog steeds redelijk klein. de 10 kleinsten laat ik staan op alles of niks, de 2 groteren daar ga ik mee speculeren, verkopen inkopen verkopen.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 05 aug 2017, 02:45

Ondertussen heb ik mijn eerste verkoop van een munt gerealiseerd, de coin stond op een winst op de inleg van ruim 10%, dat is niet veel maar omdat ik de coin heb onderzocht op potentie heb ik besloten deze munt te verkopen, ik heb er weinig vertrouwen in en ik heb ook andere coins bestudeerd waar bij ik tot de conclusie kwam dat die meer winstpotentie op korte en lange termijn hebben. Dus heb ik voor de opbrengst een nieuwe coin gekocht en nu maar hopen dat dit een goede beslissing blijkt te zijn!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 15 aug 2017, 00:42

Zo, midden in een heftige periode beland. De Bitcoin is opgesplitst in Bitcoin en Bitcoincash. de aanlevering van Bitcoincash gaat zeer moeizaam, mijn eerste aankoop was pas na 4 dagen binnen, dat werkt voor geen meter, dus liep ik wat geld mis.
In de eerste 2 week maakte ik circa 15% winst maar ik had veel tijd en geluk. Ik zou de belegging niet aanraden omdat je eigenlijk 24 uur per dag moet opletten, dat deed ik en pakte soms tot 45% winst, maar was ik een minuut later dan was de winst weer verdampt, zoals dat heet.
Nu zit alles momenteel in een dal, op de bitcoin na, die staat al enkele dagen op een all time high, zoals dat heet. Veel mensen kopen Bitcoin wat de vraag naar de andere coins doet dalen. Maar dat trekt wel weer bij, ik moest wel wat bijkopen om de prijzen up to date te houden, sommige coins staan op een dieptepunt dat betekent dat je minder betaald dan alle voorgangers, is altijd een goede belegging. Zolang de bubble niet klapt natuurlijk. Het is echt iets voor trillseekers, met vele uurtjes over.
Binnenkort stap ik weer uit, voor het grootste deel, ik ga dan wat prijsmeldingen instellen en krijg dan een mailbericht als de koers hoog genoeg is om te verkopen. Dan loop ik dat niet mis, maar het risico dat het gaat inklappen blijft aanwezig.
Voor mensen met veel zwart geld is het wel interessant, maar ik heb geen zwart geld! Je kunt je zwarte geld op de site parkeren, uit het oog van de belasting, op een soort bankrekening. Je kunt dan spullen kopen en betalen met bitcoin, dan is het naamloos gekocht.
Hoe dat werkt weet ik niet, je moet dan een "wallet" downloaden op je telefoon en daar mee betalen, ik koop er niks mee, heb geen wallet op mijn telefoon en doe het puur als belegging.
Als je echt veel geld hebt kun je er meer uithalen, je kunt dan de prijs manipuleren, wat bij een aandelenbeurs niet kan. de aandelenbeurs werkt realtime, op het moment dat je veel aandelen wilt kopen stijgt de prijs, bij coins koop je voor de huidige koers, de volgende koers ( 1 minuut later) is dan hoger, op die manier heb ik kunnen profiteren van anderen hun grote aan of verkopen. Het is wel heel ingewikkeld allemaal en zeer tijdrovend. Als ik 10x meer zou investeren zou ik er 10-150 euro per dag mee kunnen verdienen, maar dan zou ik dus 24/7 alert moeten zijn en dat gaat niet lukken!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 19 aug 2017, 18:59

Zo, weer een paar dagen verder, gisteren een grote stijging van een coin meegemaakt en op tijd uitgestapt, nou ja, als ik wat meer risico had genomen
dan had ik meer verdiend, de koers van Bitcoin Cash is verdubbeld, ik ben te vroeg uitgestapt, maar winst is winst en ik ben er blij mee, ik voer een voorzichtige strategie, ik ben geen gokker maar een belegger. Ik begin al aardig wat inzicht in dit fenomeen te krijgen. Vandaag zijn veel koersen omlaag gegaan, algehele malaise, ik heb nog niet bijgekocht omdat de gehele markt in het rood staat, elke euro die ik nu investeer is over een uur minder waard( edit, een uur later waren de koersen weer op het niveau van niet meer bijkopen, goed gegokt dus! voorlopig..). 1 uitzondering, een munt die op zijn dieptepunt stond heb ik wel bijgekocht, hij is nu minimaal gestegen, een coin die op zn laagste punt staat is altijd interessant. De bitcoin ging de afgelopen dagen van hoogte punt naar hoogte punt, daar ben ik al lang uit.Al met al was het een goede week, als je de uren niet berekend, net als met postzegels, je kunt er veel mee verdienen als je de uren niet berekend. het is beide hobby.
Er is een nieuwsbericht van een belangrijke financieel expert dat coins niks is ( dan moet je instappen) hij overdondert in zijn bericht op YouTube de kijker met stapels info die dat aantonen maar verhalen hebben 2 kanten en hij praat alleen over 1 kant, ik prik daar doorheen. Maar veel mensen geloven hem alsof hij de toekomst kent. Onder zijn video staan commentaren van kijkers die het tegendeel beweren.
Zelf had ik ook een commentaar geplaatst maar die heeft hij helaas verwijdert, de waarheid is immers hard.
Ik schreef ( in het engels) deze man is een fantastische verkoper, hij kan een nieuwe auto verkopen als een wrak. hahaha.
Hij had het over de tulpenbubble (na mij overigens, ik heb dit aangehaald op verschillende plaatsen op internet) en over de huizenbubble ( die alweer is rechtgetrokken overigens) hij zweeg over de beurskrach in de jaren 20 waarbij alle aandelen waardeloos werden. Hij prees juist aandelen aan als alternatief voor de coins, kortom hij vertelde een gekleurd verhaal in zijn voordeel, maar velen lopen achter hem aan, des te minder je zelf weet des te meer geloof je een ander. De kracht van de crypto currency, wat het precies is weet ik overigens niet, is dat het gedecentraliseerd is net als internet wat niet kan instorten zo kunnen coins ook niet instorten. Tenzij er een grote oorlog komt of een nieuwe uitvinding.
Dat is de gok die ik neem. Het risico is vrij klein en de verwachting is dat de coins de komende jaren gestaag blijven stijgen, ik probeer daar een klein graantje van mee te pikken.
De jeugd, die meer verstand heeft van dit soort technologie gelooft er in ieder geval in, enkele oude financieel experts dus niet, zoals gezegd hierboven.
Ik zal u lezer of lezeres hier op de hoogte houden in mijn volgende berichten!
Laatst gewijzigd door stuin op 19 aug 2017, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 19 aug 2017, 19:15

Oh ja nog even over mijn budget, ik heb ongeveer 23 % teruggestort op mijn bankrekening en mijn coins die ik nu heb staan op een bedrag gelijk aan mijn inzet, dat is dus winst immers ik kocht coins die daalden, geheel volgens mijn strategie. dus mijn portefeuille met coins is nu gelijk aan de inzet, een mooi resultaat want hoger kan niet, immers de coins die meer waard worden verkoop ik, de waarde zal dus nooit meer waard zijn dan de inzet maar schommelen tussen 100% en 75%. Een mooi resultaat tot dusver, het verleden is geen garantie voor de toekomst en koersen kunnen schommelen!!
Het totale budget wat k in eerste instantie beschikbaar stelde heb ik op een dieptepunt voor 93% gebruikt waar maximaal 80% mijn streven was, mijn investering is nu 70%. Ik heb mijn budget dus niet hoeven verdubbelen zoals ik eventueel van plan was in een eerder bericht!

Plaats reactie