Verkopen van postzegels

Hier kun je gezellig kletsen, met elkaar, over postzegels.
Plaats reactie
Rik
Site Admin
Contacteer:

Verkopen van postzegels

Bericht door Rik » 15 jan 2018, 04:19

Hallo allen,

Ik heb hier enveloppen vol met postzegels uit gebieden die ik niet verzamel.
Hoe kan ik die, via welke website, het beste verkopen?

Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben, 3c per zegel vind ik zat.

Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen?

Gr. Rik :ugeek:
Beheerder van het Postzegelforum

stuin
Verzamelaar

Re: Verkopen van postzegels

Bericht door stuin » 17 jan 2018, 09:35

Ja dat is lastig want 3 cent klinkt nogal duur, het kan heel goedkoop zijn, daarvoor zul je foto's moeten plaatsen bij je advertentie. Op marktplaats kun je 24 foto's plaatsen bij een advertentie.
Ik heb zelf ook een paar kilo in zakjes die ik niet gebruik, maar het is lastig om te adverteren, ik zou veel meer foto's moeten maken om een redelijke indruk te geven. Je zou ze per envelop kunnen adverteren zo blijft het overzichtelijk, zitten er veel dubbelen tussen, dan krijg je een minder goede prijs. Eigenlijk moet je het aantal verschillende zegels erbij vermelden. Kortom veel werk en lastig om een goede opbrengst te krijgen.
Mochten er veel betere zegels tussen zitten dan kun je een veiling overwegen, daar hebben ze kijkdagen, filatelisten kunnen dan precies zien wat het is. Voor een goede prijs ben je minimaal 2 liefhebbers nodig.
Je kunt ook op dit forum een advertentierubriek plaatsen, het zal het aantal bezoekers doen stijgen.
Je moet dan wel regels bedenken zoals je moet minimaal 25 berichten hebben geplaatst voor je mag adverteren, 25 is niet veel en het is een garantie, min of meer, dat de adverteerder iets met postzegels heeft.
Op marktplaats heb je als adverteerder 300.000 concurrenten/ advertenties.
Theoretisch is het een gat in de markt en kan het het forum versterken.
Ebay en Delcampe ben ik op tegen, omdat ze onnodig geld vragen per advertentie, net als PayPal.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

Plaats reactie