Oudejaarsbeurs Barneveld

Hier kun je gezellig kletsen, met elkaar, over postzegels.
Plaats reactie
stuin
Verzamelaar

Oudejaarsbeurs Barneveld

Bericht door stuin » 14 dec 2017, 12:38

Op 28 en 29 december is er een grote postzegelbeurs in Barneveld. Dit is een goedlopend jaarlijks evenement, ga er heen zou ik zeggen. Voor jong en oud, met oa buitenlandse standhouders en -bezoekers. Taxatie mogelijkheden, Hopelijk iets meer eten dan bij de multilaterale in Den Bosch... Als ik een lift krijg kom ik ook, ik heb al jaren niet meer staan liften, ik hoop dat het weer gunstig zal zijn. Ik neem mijn tentje mee. Als je googelt op eindejaarsbeurs Barneveld kom je op de site, daar staan de ruim 100 standhouders vermeld, een plattegrond en wat er allemaal te doen is. Mijn persoonlijke advies, koop wat spullen bij een stand die gemiddeld jonge medewerkers heeft, zij zijn de toekomst, maar kijk ook uit, er zijn altijd mensen die je iets verkopen willen wat niks is, je eigen kennis van spullen die je verzamelt is altijd noodzakelijk. Koop je een collectie, kijk eens naar de kwaliteit van de zegels, of het niet meuk is, een serie van 5 waarvan 1 zegel een vlagstempel heeft is al niks. Dus kijk uit, je koopt van professionals, sommige heel goed ( eer hen) en sommige heel sluw (geef ze geen aandacht).
Ga er heen als je altijd al eens zo'n beurs wilde bezoeken en zie dat er nog heel veel gepassioneerde verzamelaars zijn, dit evenement uit heel Europa. Alle hotels kunnen volgeboekt zijn, dus denk niet te lang na. Misschien komt u mij wel tegen!
Ik ben gemakkelijk te herkennen aan mijn hoofddoek.Of ik arriveer is nog niet zeker, ik ben afhankelijk van een lift van Veendam naar Barneveld, niet van een filatelist, gewoon avontuurlijk met een vreemde meerijden.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Re: Oudejaarsbeurs Barneveld

Bericht door stuin » 30 dec 2017, 23:39

Zo dat hebben we weer overleefd!!
Ik kwam in de middag aan in Barneveld, Het gebouw de Veluwehal was gemakkelijk te vinden maar door de grote opkomst van duizenden bezoekers was er waarschijnlijk geen parkeerplaats te vinden, ik zag bij supermarkten parkeer bewaking en borden met "niet voor filatelisten niet".
foto 1: de aankomst..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 30 dec 2017, 23:42

Dan foto 2: de koffiebar met een gigantische rij mensen, de koffie was goed maar niet speciaal, de drukte zal wel door de serveersters komen, of omdat je er geld kon pinnen!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 30 dec 2017, 23:43

De grote zaal was ook goed gevuld met verzamelaars en standhouders:
Ik sluit niet uit dat ik ook nog een chinees heb gezien, ik heb het de man niet gevraagd of hij uit China kwam.
Laatst gewijzigd door stuin op 30 dec 2017, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 30 dec 2017, 23:48

het was een leuke dag, veel mensen ontmoet en leren kennen, op de terug weg was een lift krijgen nog vrij lastig want het regende sneeuw, al met al was ik weer om 22.30 uur thuis.
In juni schijnt er weer een fila-evenement te zijn, dan hopelijk zonder munten.
Met mooier weer en naar het schijnt net iets minder druk.

Plaats reactie