Postzegels van een kerk.

Hier kun je gezellig kletsen, met elkaar, over postzegels.
stuin
Verzamelaar

Postzegels van een kerk.

Bericht door stuin » 16 aug 2017, 22:55

Hallo filatelisten!!

Ik heb meerdere keren postzegels aangeleverd gekregen van een kerk-organisatie.
Ik weet het ik sta bekend als iemand met een grote mond, maar ik weet veel van postzegels en ik weet nog meer van filatelisten en consumenten in het algemeen. En als iemand me op een leugen betrapt, heel graag, ik zal meteen mijn excuses aanbieden en eventuele schade vergoeden, maar tot op heden is het nog nooit zover gekomen.

Afgelopen zaterdag kreeg ik weer een partij aangeleverd van iemand die dit aanlevert in naam van een kerk, maar de betaling is niet op de rekening van de kerk maar op rekening van de persoon, dat zegt verder niks, het is gewoon toevallig.
Dit is de 2e partij die ik van deze persoon ( in schaapskleren) krijg aangeleverd.
De eerste partij was een partij onafgeweekt, allemaal lage waardes langlopend met hier en daar een kapotte hoge waarde, onafgeweekt. Ik kreeg dit in vertrouwen aangeleverd, ik mocht het na het uitzoeken betalen. Uit fatsoen betaalde ik het dubbele, maar aan een partij kan ik precies aflezen met wat voor mens ik te doen heb.Het kan onwetendheid geweest zijn, maar een partij lage waardes langlopend uit de jaren 50 tm 90 heeft nul waarde en wordt ook nooit iets waard.
Ik legde uit dat zo'n partij waardeloos is, met alle redenen erbij.

Afgelopen zaterdag kreeg ik weer een partij, een jaar na de vorige partij.De persoon belde bij me aan en ik deed de deur open, ik kreeg een doos in handen gedrukt en een tas van de chinees met postzegels, "bekijk het maar even" zei de persoon en ging er snel weer vandoor. Hoe de persoon heet ben ik al lang weer vergeten, inclusief het adres. Maar goed ik weet de plaatsnaam en de kerk nog wel.
Ik zal even wat foto's uploaden... foto 1 en 4 is afval, foto 2 & 3 is de doos onaangeroerd.
Laatst gewijzigd door stuin op 16 aug 2017, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Re: Postzegels van een kerk.

Bericht door stuin » 16 aug 2017, 22:59

4 foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 16 aug 2017, 23:00

nr 4:

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 16 aug 2017, 23:24

De partij is afgeweekt en onafgeweekt door elkaar, zie de doos incusief close up.
De tas is al leeg ik stop daar alles in wat kapot is, circa 33%.
Of de persoon echt aanlevert in naam van een kerk is voor mij niet bewezen, maar het zal je kerk maar zijn, men zamelt in voor een goed doel, bijvoorbeeld de kerk zelf of een eeen of ander project, mensen leveren aan 1/3 is kapot, wat een vreemde gelovige mensen zijn dat denk ik dan, onafgeweekt en afgeweekt door elkaar, een deuk of een kromme tand is al een beschadiging zou men dat niet weten?? Waarom zamelt men postzegels in als men niks van postzegels weet denk ik dan.
Na een uur of 10 uitzoeken ben ik over de helft, elk kapot zegel heb ik wel werk maar geen opbrengst van. Ik betaal graag het dubbele van de waarde als ik met iets goeds te maken heb, ik eer het goede, al weet men dat niet op deze filatelie-site, men kent mij vooral om mijn gezeur, toch!
Ik bestrijd ook graag het kwade, is een hobby van mij.
Ik vraag me af, is de leverancier gewoon dom maar integer, of wil men de boel oplichten? Dat vraag ik me af over een persoon die dit aanlevert in naam van kerk-organisatie.
Ik vraag me ook af of ik hier een goede prijs voor wil betalen, er zitten wel enkele goede zegels in dit keer, het is een avontuurlijke partij, veel zegels zijn een stokboek niet waardig, de zegels hebben minder waarde dan het stokboek.
Het woord stokboek is een uitvinding van de heer zinkstok, oud eigenaar van postzegelveiling Poveia in Assen, dat is weer een heel ander verhaal, die veiling bestaat niet meer, vreemd he meneer Jos Zinkstok? Hij verkastte daarna naar Catawiki als veilingmeester!
Haha, maar dat is een ander verhaal dus. ( ik heb weleens hoog geboden op een kavel op een buitenlandse veiling, ik kreeg het toegewezen voor de inzet, ik was de enige bieder, de veilinghouder is in 20 jaar uitgegroeid tot grootste veilinghouder in zijn land, steekt met kop en schouders boven de rest uit aldaar, ik ben er al 20 jaar een tevreden klant. Sommige andere minder succesvolle veilinghouders zouden zelf een nepbod doen net onder mijn bod, zodat ik de volle mep moet betalen, maar na 3 keer valt zoiets op, is het aantoonbaar en stapt de klant op dit terzijde, slaat echt niet op Poveia hoor!).
Goed deze partij, met veel kapotte zegels die ik allemaal heb verkreukt zodat deze uit de roulatie gaan, wat zal ik doen?
Door de manier van aanleveren ben ik geneigd alles op zijn beloop te laten, een doos en tas die me in handen wordt gedrukt waarna de persoon weer snel ervandoor gaat, in naam van een kerk.
Ook kerken zijn niet meer wat ze geweest zijn vind ik. Als ik klaar ben kan ik de partij op waarde taxeren, ik splits het op in, afgeweekt, onafgeweekt laagste waardes nederland, lage waardes buitenland + middenmoot nederland en betere hele wereld.
Ik ben er nog niet uit wat te doen, enerzijds is het een avontuurlijke partij maar zoals het wordt aangeleverd, de manier waarop en alles in een doos gepropt en in een tas.Waar zijn we mee bezig denk ik. Als ik klaar ben kom ik erop terug!
Laatst gewijzigd door stuin op 17 aug 2017, 00:00, 3 keer totaal gewijzigd.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 16 aug 2017, 23:34

Ps jaren terug kreeg ik van een ander ook aangeleverd in naam van een andere kerk, ook meuk, ik nam contact op met de kerkleiding en vroeg wat de bedoeling was van de betreffende meuk partij.. Verder moet ik zeggen ik kocht ook ooit van een kerkgenootschap een partij onafgeweekte kantoorpost, van de Jehova's, nu hebben veel mensen niks met Jehova's maar ik moet zeggen ik heb in mijn leven nog nooit zo'n mooie partij gehad, eerlijk is eerlijk, zelf ben ik overigens Katholiek van huis uit.
Ik kocht ook weleens van een grote kilowaarleverancier in nederland, kilowaar zo uit het klooster, sloeg helemaal nergens op..
Verder heb ik ooit contact gehad met dhr de Pater van stichting woord en daad, hij had een partij te koop van 1000 kilo maar vroeg een te hoge prijs, dat is niks geworden tussen hem en mij, no hard feelings, het zij zo, ik hoop dat hij het kwijt is geraakt voor een goede prijs. ( al heb ik persoonlijk daar een hard hoofd in, de klant bepaald immers wat iets waard is en niet de aanbieder, de klant dient wel rekening te houden met het goede doel natuurlijk).

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 20 aug 2017, 12:56

Tijdens het uitzoeken van de partij heb ik even wat foto's gemaakt van de voorgesorteerde stapeltjes, zegels die ik vandaag even tussendoor heb uitgezocht. Om te beginnen een leuke vondst een hoogste waarde Juliana inhuldigingszegel, helaas een (licht) vlagstempel maar wat belangrijker is, er mist een hoekje, die gaat dus naar het afval.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 20 aug 2017, 12:59

Dan een stapeltje kapot, meest afgeweekt, en ook wat zegels die niet kapot zijn maar extreem lage waarde zijn, ze zijn een stokboek niet waard. Nu weet ik wel dat die kerstzegels ook plaatfouten kunnen bevatten, maar ook net zo goed niet, weg ermee!

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 20 aug 2017, 13:04

Dan een stapeltje afgeweekt niet kapot, dit gaat in mijn voorraad afgeweekt in enveloppen, bovenop een lelijk maar heel exemplaar Machin, sommige zijn mooier en beter, ik verkoop dit soort zegels alleen per grote partij, afgeweekt heeft niet mijn persoonlijke interesse.Ik besteed er verder geen tijd aan, kan niet uit. Oh ja er zitten ook kerstzegels in zoals de bruna, welliswaar massawaar, maar toch iets beter dan op de vorige foto, het is een serie van 2 waardoor de oplage maar de helft is.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 20 aug 2017, 13:08

Nu het mekka van de Philately, onafgeweekt!! partij 1 de lage waardes met mogelijk nog wat stempel avontuur, ik zie net dat het oranje eentje kapot is, niet goed gekeken! Die gooi ik ook weg.Er kunnen altijd kapotte zegels doorheen glippen, ik ga niet een half uur naar een zegel kijken.

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 20 aug 2017, 13:09

Dan het stapeltje met middenwaardes nederland en eenvoudig buitenland.

Plaats reactie