mijn ervaring met Van Dieten.

Hier kun je gezellig kletsen, met elkaar, over postzegels.
stuin
Verzamelaar

mijn ervaring met Van Dieten.

Bericht door stuin » 28 sep 2015, 23:18

Jarenlang was ik een tevreden en kopende klant bij de OPV in Enschede. Helaas is dit veilingbedrijf gestopt met veilen. Men fuseerde met Van Dieten, de oudste postzegelveiling ter wereld.
Ik was vol verwachting toen ik de catalogus ontving. Maar wat bleek?
Op dat moment was vd in eigendom van de eigenaar van Vilapost. Vlak voor het faillisement van VP.
Er werden zegels verkocht die nog nooit een postkantoor van binnen hadden gezien... per pallet!. Wat een domper voor mij en ik denk ook achteraf voor VD.
Ik vond niks van mijn gading.. men had slechts 2 zegels met een puntstempel te koop ipv bij de OPV gemiddeld meer dan 100.
Ik deed een bod van 4, 00 op een partij enveloppen en kreeg dit toegewezen. Daarmee was ik mogelijk hun kleinste klant.
Wel eerlijk overigens dat ik het voor de 4, 00 kreeg toegewezen immers mijn ervaring bij enkele veilingen is dat men nog weleens opbrengsten manipuleerde. Ik bied schriftelijk en het is makkelijk om als veilinghouder ook een bod te doen net onder mij dat werkt omzet verhogend.
VD is aangesloten bij een veilingregister oid waar men eerlijkheid garandeert.

De volgende veiling werd van Lokven de huidige eigenaar en vond ik niks van mijn gading.
Overigens was ik ook al een tijdje daar klant maar kwam er door ook het matige aanbod en de summiere omschrijvingen van kavels nauwelijks tot biedingen.
Bijv. Kavel 1 doos kilowaar. Omschrijving van 12 letters waarvan 4 voor de verpakking!
Dit heb ik ze ook uitgelegd want een veiling later ontving ik geen catalogus meer.
Typisch voorbeeld waarbij een gebrekkig aanbod en zwakke omschrijving worden afgewenteld op de consument.
Het zij zo. Ik mis er niks aan.

Wat ik wel mis is de OPV
En hun mooie aanbod.
Vriendelijk en behulpzame mensen.
En duizenden kavels.
Duidelijke omschrijvingen.

Ik vermoed dat VD zal opgaan in een buitenlands veiling bedrijf net als met MPO veilingen recentelojk is gebeurd.

De filosofie van het summier omschrijven is uit de tijd. Men laat duidelijk winst liggen.
De tijd dat mensen naar een veilingzaal komen is achterhaald.
Misschien heeft het wel een eeuw gewerkt.
In mijn geval is de reistijd heen en terug 8 uur.
Een summiere omschrijving lokt mij echt niet naar de zaal en schriftelijke biedingen zijn nutteloos.

Ik mis hun niet en zij mij ook niet denk ik.
Ik werd bij VL klant ten tijde van een speciale puntstempelveiling(advertentie).
Ik kocht er enkele leuke zegels daarna was het aanbod puntstempels minimaal
Geen doordacht systeem.. klant lokken en daarna niet meer voorzien van een leuk aanbod.

Mijn tip voor VD: vroeger komt nooit weer.
En een verloren klant idem.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

Plaats reactie