Catawiki meningen

Hier kun je gezellig kletsen, met elkaar, over postzegels.
Rik
Site Admin
Contacteer:

Re: Catawiki meningen

Bericht door Rik » 11 nov 2015, 12:21

Nah ik ben ook niet echt meer te vinden op Catawiki.
Vaak ook onvolledige informatie over zegels.
Ook vind ik de veilingen raar, meestal kloppen de prijzen totaal niet.

Enige tip:

Let goed op als je zaken doet/of wilt doen op Catawiki!
Beheerder van het Postzegelforum

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 19 jul 2017, 21:46

Momenteel kijk ik wel eens op catawiki, omdat ik het nooit deed. Maar het aanbod is niet veel soeps.
Ik zag een stempelcollectie, helemaal niks!
Ook wel goedkoop postfris jaren 80-90 nederland voor weinig, maar dat kost overal weinig.

Waar ik filatelisten in ieder geval voor wil waarschuwen zijn de zogenaamde collecties in vaak mooie albums.
De zegels hebben vaak gebreken, in werkelijkheid zijn het restanten b-keus.
Enige controle is er ook niet van de veilingmeester.

Ik zag nog iets anders aangeboden, Perzische tapijten, daar hou ik ook wel van , vooral antiek, maar dat zit er niet tussen.
Ik zag een kleed aangeboden, het kleed zou handgeknoopt zijn en 125.000 knopen hebben per m2, wat redelijk is.
Op de foto staat dan een machinaal getuft kleed van 125.000 polen per m2, zo uit de fabriek.
Dat betekent dat de zogenaamde veilingmeester of er geen verstand van heeft, of zelf de aanbieder is.
Vooral de buitenlandse aanbieders is uitkijken, een account is zo vernieuwd met een familielid als nieuwe aanbieder.

Maar ik ben tegen het hele overbodige systeem van veiling, met veilingmeesters, kost allemaal geld en de consument is er niet beter mee uit.
Zogauw een aanbieder een aantal likes heeft ben je als klager een zeur.
Iedereen kan en mag handelen in postzegels, het valt onder vrijheid van menuingsuiting, net als lp's en boeken.
Laten we van elkaar kopen zonder tussenkomst van de handel, de handelaren zijn overbodig.
De beste koop is toch zegels van een ex verzamelaar, de handel probeert altijd een slechter exemplaar te verkopen. en ben kritisch.
Zoals stempels, kleinrond bijvoorbeeld, koop een volledige afdruk, er zijn er veel van te koop, er zijn immers maar weinig verzamelaars tegenwoordig.
Om nu nog een kwart afdruk te kopen, dat kan maar het heeft geen enkele meerwaarde.
Juist in deze tijden is het simpele materiaal niks waard, is iets op meerdere plaatsen te koop, 5% cat w. maximaal. Zegels onder 1,00 catw daar betaal ik niks voor omdat ze bij partijen in zitten. koop je dat los dan is 10% echt teveel.
Mooi jaren 50 gestempeld is nog redelijk duur, ik betaal er 10-15% voor, voor onberispelijk spul, zuiver stempel, geen kort tandje.

Ik kocht afgelopen maand een collectie vlindervellen tarief 44ct voor 64(vel) x 4,40. postkantoorprijs, is redelijk prijzig maar ik wilde het graag hebben, en ik ben dan in 1x klaar. Ik wil nog wel een set, maar dan betaal ik 3,60 per vel, en nog een set, voor 3,00 per vel.

Catawiki, het kost geld extra voor de site en je krijgt er niks extra voor. Niks voor mij al kijk ik wel vaak rond de laatste weken.
Liefhebbersspul moet je toch echt live kopen, catawiki garandeert niks en de NVPH ook niet, als je een collectie koopt.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

stuin
Verzamelaar

Bericht door stuin » 03 aug 2017, 14:48

Deze afdeling is het meest bekeken in de Postzegellounge! Met op nr 2 de bijdragen over het maandblad. Dat kan niet door de verzamelaars komen, die zijn er immers nauwelijks. Misschien dat catawiki iets doet met de kritiek, want het is mogelijk aan mij te danken dat investeerders een paar kilometer van mij vandaan 60 miljoen in jullie investeerden, ze maakten alleen 1 fout, ze namen mijn inzichten over als een kopie, maar het origineel is altijd beter. Het is jullie en het maandblad niet gelukt te investeren in de verzamelaar, maar in de verkoopzijde, de aanbieder brengt het geld.
Zolang de klant niet de koning is, kom ik niet in actie, want tijdens het keerpunt wordt er nauwelijks verdiend.
Ik blijf lekker bezig met mijn hobbies, immers de beste stuurlui die staan aan wal, niet voor niks.
Ik zou dood gaan van ergernis als ik voor een van beide zou werken en de hele dag tegen de stroom in moeten zwemmen. Berg op zwemmen.
Ik kom het veel meer tegen in mijn dorp, de plaatselijke garage die verstand heeft van auto's ipv klanten, enz. enz.
De plaatselijke snackbar die echt fantastische kwaliteit levert, een snackbar ontstijgend maar geen verstand van klanten heeft, hij bereikt ze niet.
De plaatselijke bakker die om 4 uur dicht gaat, als iedereen net vrij van zijn/haar werk is, ze passen zich niet aan de klant aan en gaan binnen 2 maand stoppen. Zo jammer, maar de klant laten aanpassen is totale waanzin.De hobby filatelie bloedt dood, zo jammer want in 2001 was er nog een omzet van 500 miljoen, men kijkt nog steeds naar het verleden, het omdraaien naar de toekomst kost veel tijd en moeite, in die tijd wordt er nauwelijks verdient dus blijft men op een antieke manier doorgaan, met regels uit 1928, ( ik lach me nu kapot) zou echt niemand een opleiding hebben die passend is voor succes?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Alvast Prettige feestdagen !

Plaats reactie